Dle zákona má zájezd vadu, pokud nesplňuje to, co jste si s prodejcem ujednali. Ať už se jedná o jídlo, bazén nebo chybějící výhled na moře. Dále se může jednat o nevyhovující kvalitu ubytování, hluk v místě ubytování apod.
Reklamujte zájezd
První kroky:
- Ihned informujte hotel: Pokud zjistíte, že hotel nemá slíbené vnitřní a venkovní bazény, okamžitě o tom informujte personál hotelu. Mohou vám nabídnout náhradní služby nebo kompenzaci.
- Kontaktujte cestovní kancelář: Pokud se problém nevyřeší, obraťte se na cestovní kancelář, případně delegáta co nejdříve. Dejte jim vědět o vzniklé vadě zájezdu a požádejte o řešení.
- Získejte písemné potvrzení: Vyžádejte si písemné potvrzení od hotelu nebo cestovní kanceláře, že nedošlo k poskytnutí slíbených služeb.
- Dokumentujte problém: Pokud je možné, vyfoťte, případně nahrajte video, abyste měli důkazy o neplnění slíbených služeb.
- Požadujte nápravu: Máte nárok na kompenzaci za nesplněné sliby. Můžete ale požadovat jak kompenzaci, tak změnu ubytování nebo jiné služby, které vám byly slíbeny.
- Vzneste stížnost: Pokud cestovní kancelář nereaguje uspokojivě, můžete se obrátit na spotřebitelské organizace nebo místní obchodní inspekci, pokud jste přesvědčeni, že byla porušena vaše spotřebitelská práva.
Myslete na písemnou formu
Vždy postupujte podle platného práva. Cestovní kancelář váš zájezd pořádá, a proto odpovídá za jeho slíbenou kvalitu. Je zodpovědná za to, aby poskytnuté služby byly v souladu se sliby, ať už je poskytují sami, nebo prostřednictvím smluvených partnerů, jako jsou hotely nebo letecké společnosti. Pokud se vyskytne nějaká vada zájezdu, můžete se vždy obrátit přímo na cestovní kancelář.
Při reklamaci je důležité mít písemnou podobu smlouvy nebo potvrzení o zájezdu, které stanoví podobu zájezdu a obsahuje veškeré slíbené služby. Pokud jste se s pracovníky cestovní kanceláře dohodli na něčem ústně, ujistěte se, že jsou tyto sliby zaznamenány ve smlouvě, potvrzení, katalogu nebo jiných pokynech.
Všechno foťte!
V případě, že zájezd nesplňuje vaše očekávání, má cestovní kancelář povinnost zajistit nápravu. Cestovní kancelář by se měla snažit pokračovat v zájezdu za nižší cenu, případně poskytnout vyšší standard na své náklady. V případě podstatné vady, kdy navrhované náhradní řešení není srovnatelné s tím, co bylo dohodnuto ve smlouvě, máte právo odmítnout pokračování zájezdu a požádat o návrat domů nebo adekvátní slevu.
Pokud narazíte na vady, jako je nedostatečný výhled z pokoje nebo nevyhovující vybavení, měli byste problém co nejdříve nahlásit delegátovi nebo jinému zástupci cestovní kanceláře a požadovat okamžitou nápravu nebo písemné potvrzení o reklamaci. Je důležité dokumentovat vady, například pomocí fotografií.
Jak dlouho na to máte?
Čas hraje důležitou roli při reklamaci. Nárok na slevu nebo kompenzaci můžete uplatnit až po návratu z dovolené, ale je vhodné reklamovat co nejdříve po zjištění vady. Cestovní kancelář má poté 30 dnů na vyřízení reklamace. Pokud reklamaci zamítne, můžete se obrátit na soud nebo hledat mimosoudní řešení.
Vaše právo na slevu či kompenzaci se promlčí za dva roky, ale reklamujte co nejdříve po návratu z dovolené. Pokud cestovní kancelář nevyřeší vaši reklamaci uspokojivě, můžete se obrátit na soud nebo hledat mimosoudní cestu k řešení sporu.
Zdroj: občanský zákoník, dtest.cz
KAM DÁL: Manžel mě podvedl, když jsem ležela vedle něj, říká Bára. Byla to jejich svatební noc.