Magistrátní odbor investic prozatím nemá k rekonstrukci všechna povolení. "Nejspíše tak začne až v roce 2021. Naším cílem bylo samozřejmě to spojit, ale v okamžiku, kdy nám to nedovoluje technický stav trati, tak nemůžeme čekat dva roky s její rekonstrukcí, v tomto případě jde už o bezpečnost," řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Co všechno se bude opravovat?
Na Vinohradské budou podle magistrátních plánů rozšířeny chodníky, přibudou odpadkové koše nebo lavičky a rovněž by měly být všechny zastávky bezbariérové. Ty, které jsou daleko od sebe, pak budou posunuty. To se týká například zastávky na náměstí Jiřího z Poděbrad ve směru do centra.
Nejvíce změn se dočká křižovatka na náměstí Jiřího z Poděbrad. Kromě posunutí zastávky budou odstraněna z křižovatky všechna zábradlí a domalovány přechody. Přechody přibudou také na Floře. Parkovací místa by na Vinohradské měla zůstat zachována v současném počtu.
Tramvajová trať je ve velmi špatném stavu a na území Prahy 2 dokonce nebyla od roku 1980 nikdy opravena. "Trať je vysloveně přestárlá. Bez extrémních potíží to sloužilo 39 let, ale vybírá si to svou daň zejména na stavu kolejnic, třeba v oblouku u zastávky Vinohradská tržnice," vysvětlil technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Změní se i zastávky
Vyměněny tak budou betonové tzv. BKV panely, ve kterých jsou uloženy kolejnice. Povrch u kolejí bude nově asfaltový. Koleje pak budou položeny do antivibračních rohoží a sníží se tak hluk i vibrace z tramvají. Změní se i zastávky, které budou provizorně bezbariérové. Jejich definitivní podoba vznikne u většiny z nich až při zmíněné celkové rekonstrukci.
Finální podobu bude mít pouze zastávka Italská ve směru do centra. Při opravě kolejí bude přerušen provoz tramvají a omezen provoz automobilů. V ulici bude jezdit náhradní autobusová doprava.
S opravou kolejí plánovalo město a DPP začít již v loňském roce. Nakonec ji ale odložil kvůli rekonstrukci silnice v Husitské ulici na Žižkově, která způsobila v části Prahy 3 dopravní kolaps. DPP tak loni opravil na Vinohradské pouze asi 700 metrů dlouhý úsek mezi ulicemi Hradecká a Želivského.