Na větší šířce provizorní lávky se domluvili zástupci radnice sedmé městské části, Troje a vedení hlavního města. "Spojení z Prahy 7 do zoo, botanické zahrady či napojení na místní cyklotrasy dělá z dané oblasti frekventované místo. Není možné, aby zde vznikla lávka užší než čtyři metry. Je velice důležité, že se na rozšíření plánované lávky podařilo dohodnout," uvedl místostarosta Prahy 7 Ondřej Mirovský.
Zvýší se i náklady
Magistrát původně navrhoval šířku provizoria 3,5 metru a její povrch z dřevěných fošen. Právě tyto dva parametry dopravní odbor městské části Prahy 7 označil za nevyhovující, a to kvůli velkému množství pěších, cyklistů i bruslařů, kteří míří do zoo, botanické zahrady a na tamní cyklotrasy. Primátorčin náměstek Petr Dolínek (ČSSD) minulý týden řekl, že se město pokusí názor Prahy 7 zvrátit. To se nakonec nestalo.
Nově domluvená šířka provizoria podle Dolínka mírně zvýší náklady na stavbu. O kolik, neřekl. "Nesmí to (změna) ale ovlivnit délku realizace. Musíme ji celou zapracovat do rozpočtu města na rok 2019," řekl Dolínek. Podle něj sedmá městská část zmírnila odmítavý postoj k fošnám, které mají tvořit povrch lávky. "Ale chtějí vidět její povrch," dodal.
Budou další dvě lávky
Provizorní lávka má vzniknout v příštím roce, má mít životnost až 30 let. Poté Praha vypíše architektonickou soutěž na finální podobu lávky. Má mít šířku šest až sedm metrů. Levý břeh Vltavy s Trojou by měly propojit ještě další dvě lávky, město o jejich stavbě ale dosud nerozhodlo. Jedna má být pro pěší níže po proudu od té zřícené.
Další by vedla z Podbaby k zoologické zahradě a měly by po ní jezdit tramvaje. Trať by podle plánů Institutu plánování a rozvoje (IPR) odtud vedla dál do Bohnic. Proti tomu se ale postavila Praha 8. Město a IPR prý pracují s variantou, že by u zoo vznikla tramvajová smyčka. Ani o této variantě ale zatím nebylo rozhodnuto.