Investorem oprav vlakového nádraží je Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Odhadované náklady na opravu nádražní budovy činí zhruba 40 milionů korun. "15. května jde projekt kolínského nádraží spolu s několika dalšími projekty do definitivního schvalování ministerstvem dopravy. Měl by být schválen rozpočet celé akce," řekl starosta Kolína Vít Rakušan.
Návrh je dobrý, ale...
SŽDC má podle něj připraven minimalistický návrh, který bude dobře sladěný s architektonickým návrhem autobusového nádraží. Vlakové nádraží má získat původní vzhled. Vybudována by měla být také prosklená terasa, například s kavárnou, na budovu se vrátí původní velké hodiny. O detailech ale rozhodne až schválený rozpočet, je tedy možné, že řada plánovaných věcí se nakonec nezrealizuje.
Opravou nyní prochází autobusové nádraží, které je vedle vlakového. Zásadní myšlenkou rekonstrukce je přechod mezi autobusovým a vlakovým nádražím "suchou nohou". Autobusové nádraží bude mít podobu moderního terminálu, který by umožňoval vyšší komfort pro cestující využívající jak městskou dopravu, tak přestup na vlaky.