Optimalizace trati Lysá nad Labem - Praha - Vysočany zahrnuje také peronizaci čelákovického nádraží. S tím je ruku v ruce spojena redukce parkovacích míst v blízkosti nádraží v Masarykově ulici a v tzv. lokalitě "pod nádražím".
Jak město situaci vyřešilo?
Problém byl tak velkého rázu, že se město rozhodlo včas zakročit, aby se předešlo případným větším problémům. Bylo tak vytvořeno speciální přechodné parkoviště u průmyslového areálu Kovohutí v Křižíkově ulici.
Jak dlouho bude parkoviště aktivní a bude zdarma?
To jsou samozřejmě nejklíčovější otázky na tohle téma. "Pokud budou občané parkoviště využívat, bude fungovat minimálně po dobu stavby peronizace železní stanice Čelákovice. Parkoviště je přístupno pro kohokoliv, kdo potřebuje zaparkovat pohodlně u vlaku. Hlavní cíl je odklon parkujících vozidel z prostoru u nádraží, kde je dnes situace s parkováním nevyhovující," potvrdil nám starosta Josef Pátek.
K dispozici je všem řidičům více než sto parkovacích míst, což je bezesporu kapacita, která je jako řešení naprosto dostačující. Otázkou je, jak moc bude podobné parkoviště využíváno a zda se jeho udržování městu vyplatí. Peronizace bude probíhat do srpna následujícího roku, tudíž ještě minimálně osmnáct měsíců.