Starostka Jesenice: Metro až k nám určitě ano! Ale co mezi tím?

Starostka Radka Vladyková má věcný přístup a to se cení
 

Starostka Jesenice Radka Vladyková považuje nápad na prodloužení linky metra D až do "svého" města za dobrý nápad. Každopádně i v tomhle projektu vyvstávají některé otázky, na které je potřeba si odpovědět. Jednou z nich je, jaké je nejlepší krátkodobé řešení?

Starostka Jesenice působí tak, že už je velmi unavená z hledání různých možností a plánů, co s metrem D a nekonečných otázek, jestli povede tam nebo onam. Byla by nejraději, aby už bylo rozhodnuto a mohlo se opravdu začít něco dělat. Hlavně, aby to NĚCO bylo konkrétní a jasné.

Co si myslíte o nápadu zavést metro D až do Jesenice?
Myslím, že je to výborný nápad. Už dříve jsme se bavili o tom, že by mohla jezdit do Jesenice tramvaj, nebo metrobus. Nebo prostě jiné řešení, které by bylo nejlepší pro cestující, například, aby nemuseli vícekrát přestupovat.

Nebude právě tramvaj rychlejším řešením? 
Jistě, že jde i o rychlost řešení problému s dopravou, se kterým se Jesenice intezivně potýká. Situaci by tramvaj určitě na chvíli vyřešila, ale v těchto otázkách je dobré zamyslet se i nad dlouhodobější perspektivou. 

Co by podle vás bylo ideální? 
Já bych byla ráda, kdyby to hlavně nebylo pořád jen ve fázích plánů a dohadů bez územního rozhodnutí. To je základ. Ale myslím si, že tramvajová linka, i přesto, že by nám pomohla, v podstatě vytvoří bariéru. Je nutné vést koleje, které jen tak neohnete, nad nimi samozřejmě elektřinu. Se silnicí by to bylo snadnější. Nevytváří takovou "zeď", proto bych se přikláněla k metrobusu. 

A když se vrátíme k tomu metru...?
Jak jsem říkala, protažení metra D do Jesenice je skvělý nápad, který budeme podporovat a budeme moc rádi, když to tak dopadne. Jenže to je otázka dalších možná patnácti let a Jesenice potřebuje do té doby nějak zvládnout dopravní ruch. 

Ale přesto, kdybyste měla předložit vizi, jaká by byla?
Podmínek je hodně, to je zřejmé. V první řadě stanice by musela být až za pražským okruhem. Dalé by také muselo vzniknout velké záchytné parkoviště a doprava nebo dobrá dostupnost z parkoviště na stanici metra. Metrem totiž může jet až patnáct tisíc cestujících za hodinu.

Jesenice samotná má přitom deset tisíc obyvatel...
Přesně tak. Proto by bylo zbytečné jen kvůli těm deseti tisícům zavádět metro. Kdyby však metro přepravilo i cestující, kteří by jinak jezdili do Prahy autem, byl by to určitě správný krok. Kromě toho metro s sebou nese spoutu výhod, jako je rychlá dostupnost obchodů, mohou se rozvíjet služby a zvyšuje se atraktivita místa.