O kauze kolem kruháče v Dobříši jsme vás už několikrát informovali. Začátek projektu doprovázely naděje, že se podaří chytře vystrnadit z města kamiony, které jen projíždí, přitom ale brzdí dopravu. Jenže všechno skončilo úplně jinak.
Řidiči autobusu měli problém jezdit přes kruhový objezd a odmítli jezdit touto trasou. Proto proběhla testovací jízda, která nedopadla nijak slavně. Radnice tehdy klidnila na stránkách paniku slovy: "Pravidelnou linkovou trasu přes nově budovanou okružní křižovatku mají pouze autobusy maximální délky 12,8 m (dopravce Arriva; autobusy Iveco). Autobusy délky 15 m (dopravce Martin Uher; autobusy Mercedes) mají pravidelnou linkovou trasu okolo zámku (přes „Kostelíček“)." Tímto však neměl problém skončit, přestože kratší autobusy (s velkým nasazením řidičů) nakonec projely, čekalo se ještě na zábradlí. Obavy byly takové, že když si autobusy nebudou moci "pomáhat" přejezdem přes chodník, neprojedou vůbec.
Teď se po otevření kruháče na křížení ulic Plukovníka B. Petroviče a Partyzána Svobody ukazuje, že kratší autobusy s obrovským nasazením řidičů, kteří si můžou "ruce ukroutit", nakonec projedou. Je tady ovšem jedno velké ALE. Vzpomínáte si ještě po celém tom problému s malým kruháčem na původní smysl nahrazení křižovatky? Měl vyhnat z města kamiony. To se ovšem nepovedlo, stejně jako nakonec z kruháče nějak vyjedou autobusy, projedou jím i tranzitní kamiony.
Obyvatelé města si stěžují jak na nový "šišaťák", jak se evidentně vžilo, tak na jeho pozdní otevření, které mělo proběhnout 30. listopadu, přičemž ještě 6. listopadu se na čerstvě otevřeném stříkaly přechody. Lidé volají k zodpovědnosti své zastupitele.