Moderátor má pro strach uděláno a nejede takový závod poprvé. Přestože se snaží být maximálně opatrný, minule skončilo jeho auto v dunách na streše. "Bylo to dost nepříjemné. V takových chvílích hlavně myslím na svoje děti a manželku Magdalénku, která mi nikdy nebrání zažívat takové dobrodružství. Ale mám vůči ní špatné svědomí, že rodinu nechávávám samotné doma bez pomoci."
Korec dokonce zažil situaci, kdy závodní auto při chybě řidiče udělalo několik přemetů a kusy vozu ležely na rozlehlé ploše. Vrak zůstal bez kol a musel přiletět vrtulník, aby zachránil posádku. "Přiznávám, že to nebylo nic příjemného, celkem jsem se začal bát. Z vlastní zkušeností vím, že jet 150 kilometrů za hodinu v terénu je maximální zážitek, ale také obrovská zodpovědnost a částečně risk."
Výprava trvá necelý měsíc, přičemž trasa vede například přes Bolívii kolem jezera Titicaca. Jejich cesty povedou ve výškách přes 4 000 metrů nad mořem. Samozřejmě to není vůbec levná záležitost. Částka za jednoho člena týmu se šplhá až k jednomu milionu. "Neskutečně se těším, bude to dobrodružství se vším všudy na závodě, který je NEJ ve všech směrech. Světové hvězdy, prvotřídní technika, úžasné exteriéry, pořádný adrenalin," rozplývá se natěšený Vlasta.
Jízdu "naostro" už si Vlasta Korec kdysi zkusil v Africe při závodu Intercontinental rally. "Byla to skvělá zkušenost, kterou bych si určitě chtěl ještě někdy zopakovat." Libor Podmol, kterého s moderátorem svedla dohromady chuť poznat, o čem Dakar je, zde bude sbírat zkušenosti, aby se příště mohl závodu zúčastnit jako závodník. Nezbývá než doufat, že nebude s autem skákat jako na motorce.