Podle slov starosty Vladimíra Kořena (Klidné město) parkuje v Říčanech denně až 350 aut tam, kde to není dovoleno. Vozidla často blokují cesty, které je důležité nechat průchodné pro autobusy, sanitky, hasiče apod. Město v září varovalo řidiče takzvanou smajlíkovou akcí, o které jsme také psali.
"Je to čím dál horší, nejsem přímo z Říčan, ale jezdím sem na odbor dopravy a někdy k lékaři s dětmi. Když je nejhůř, parkuju v různých uličkách, až budou jen pro rezidenty, tak nevím, co budu dělat. Chtělo by to v centru víc parkovišť," říká mladá žena na Komenského náměstí.
"Když se řekne zóna, lidé mají opravdu obavy, a to jak z placení, přestože jsme chtěli navrhnout jen dvě stě korun na rok, tak i z toho, že ubude místa pro ostatní, třeba řemeslníky, živnostníky a další, kteří jezdí do města z jiných obcí na úřady. Další postup tak musíme ještě promyslet," uvedl starosta Vladimír Kořen.
"Podle mého mělo město už dávno řešit zprovoznění všech vhodných ploch k parkování. Nefunguje dobře ani propojení městské hromadné dopravy s okolními obcemi. Postrádám i koncepci dopravy s výhledem aspoň na deset let, pokud nebude vyřešeno toto, není třeba řešit tak zásadní opatření, jako jsou parkovací zóny," komentuje situaci ve městě Marián Svetlík z Komise pro dopravu (ODS Říčany).
Na základě závěrů z veřejné schůze nechá vedení města posoudit některé úseky, zda jsou vhodné ke zjednosměrnění. Je důležité, aby tam auta parkovala nadále, ale nevznikal problém s nedostatečnou šířkou komunikace. Zaměří se i na jiný systém placených stání, například s využitím parkovacích hodin.
"Vyjednáváme s Českými drahami ohledně výstavby parkovacího domu u vlakového nádraží. Je to však velká dopravní společnost a jednání jednoduše nejdou tak rychle," řekl starosta Říčan s tím, že i tato stavba parkování centru Říčan uleví.
"Na setkání s říčanskými obyvateli padla řada podnětných názorů, myslím, že se ozvou ještě další lidé. Rada vše vyhodnotí a v prosinci by se mohlo uskutečnit druhé veřejné setkání," uvedl ještě Vladimír Kořen.
"Jsem rád, že se jednalo o diskusi a nikoliv o oznámení zřízení parkovacích zón, které by nic neřešilo a jen způsobilo problémy těm, kteří v Říčanech bydlí nebo sem dojíždějí. Vím, že kolegové s tímto zdánlivě jednoduchým řešením dlouho koketují, a vítám, že druhý pokus neznamená zatím nic definitivního," uvedl zastupitel města Miloslav Šmolík (ODS Říčany), který se veřejného setkání zúčastnil. "Je potřeba přijmout vhodnější dílčí opatření, zóny by měly být až posledním a ne prvním krokem," doplnil.
Starostu Vladimíra Kořena, který klade důraz na jednání s místními občany, neplatnost Říčanského referenda ohledně rozrůstání města mrzí. „Budeme se i nadále snažit etapizaci územního plánu prosadit a dopravní infrastruktura je právě jedním z hlavních opodstatnění pro tento záměr," prohlásil starosta Říčan.
"Jen mne mrzí, že bez referendem stvrzeného veřejného zájmu to bude pouze na dobu našeho mandátu," doplnil Vladimír Kořen.