Ve hře je hodně variant. Některé z nich počítaly se zrušením několika tramvajových linek na území hlavního města, jiné s výrazným omezením. Vedení městské části Prahy 6 se zabývalo návrhem organizace ROPID a jednoznačně se přiklonilo k takzvané modré, tedy nejméně drastické, variantě.
Asi nejhorší možnou variantou byl "zelený" návrh. Pokud by prošel, znamenalo by to snížení tramvajových linek na sedmnáct, což by u většiny cestujících vedlo k zvýšení počtu přestupů. Naštěstí pro obyvatele hlavního města se tato varianta definitivně odložila a vůbec se neprojednávala.
Praha 6 zorganizovala v uplynulém týdnu na téma zamýšlených změn veřejnou debatu, během které byly zainteresovaným občanům podrobně vysvětleny klady i zápory všech alternativních návrhů v širších souvislostech. "Po zvážení veškerých okolností jsme se nakonec rozhodli přiklonit k variantě, která nejlépe reflektuje specifické dopravně-urbanistické požadavky Prahy 6. Konkrétně jde o zachování provozu dvou linek na bělohorské, petřinské, pokovické i podbabské radiále, jakož i o kýžený rozplet tramvajových linek v oblasti Hradčanská do směrů Letná a Malostranská," přiblížil principiální priority městské části zástupce starosty Martin Polách, zodpovědný mimo jiné za oblast dopravy.
Prosadit se podařila i další důležitá věc, která pomáhá zejména méně pohyblivým občanům. "V souladu s jednomyslným usnesením dopravní komise navíc zásadně trváme na zachování nízkopodlažního spojení mezi Vojenskou nemocnicí a Všeobecnou fakultní nemocnicí," doplnil starosta Prahy 6 Ondřej Kolář. Otázkou je, kam povedou tramvajové linky v budoucnu. Ve hře jsou totiž varianty, které dnes mohou znít jako pohádka nebo nějaký sci-fi film.