Farmářský projekt "Nákup z farmy" je alternativou k anonymním potravinám plných konzervantů a „éček“ z velkých obchodních řetězců. Čtrnáct středočeských farmářů a zpracovatelů se spojilo a prodávají zboží přímo spotřebitelům.
Kompletní farmářské portfolio
Známé bučíčí dodávkové vozy začala před šesti lety provozovat farma Stanislav Němce z Radonic. "Je nám jasné, že člověk potřebuje širší sortiment než pouze mléčné výrobky. Proto nabídneme prakticky kompletní portfolio čerstvých farmářských produktů počínaje již známými mléčnými výrobky, přes vyzrálé hovězí a uzeniny v bio kvalitě, vepřové maso a uzeniny z klasického chovu, farmářská kuřata, vejce, zeleninu až po za studena lisovaný stolní olej či farmářský chléb. A jako třešničku na dortu najdete v naší nabídce i pivo z farmářského pivovaru,“ říká jeden z autorů projektu, farmář Tomáš Němec, jehož Němcova selská mlékárna Radonice je garantem a provozovatelem této nové služby.
Jak nakoupit od sedláků
Přímý prodej konečným zákazníkům přes „farmářské tržiště na kolech“ budou moci využívat obyvatelé Prahy a středních Čech, ale i dalších krajů, Provoz je od pondělí do soboty na více než 1700 prodejních zastávkách. V rámci sítě každé dodávkové auto staví na jedné zastávce jednou týdně. Výrobky, které musí být čerstvé, si můžete objednat v e-shopu www.nakupzfarmy.cz. Na zvolené prodejní zastávce nebo výdejním místě si vyzvednete nákup. Řadu výrobků lze koupit z auta i bez objednání.
Kvalita pod kontrolou
Prodávané výrobky neobsahují nepřirozené přídatné látky, chemická barviva či konzervanty. Veškerá produkce tohoto pevně vymezeného okruhu ověřených dodavatelů je založena na tradičních postupech a technologiích. Všichni zúčastnění farmáři se mezi sebou léta dobře znají a poctivost si tak dokáží ohlídat. „Jsme rodinné firmy, které ručí za kvalitu svých výrobků vlastním jménem," říká Tomáš Němec.
Odborníci jásají
Přední zemědělský ekonom Tomáš Doucha z Ústavy zemědělské ekonomiky a informací říká: „Spotřebitelé získávají čerstvé a kvalitní potraviny. Farmáři a menší zpracovatelé si mohou spravedlivě přivlastnit větší část přidané hodnoty, než je tomu zpravidla ve vztazích k větším zpracovatelům a obchodním řetězcům. A tak na tom „vydělává“ i český venkov a odtud celá společnost.“ Agrární analytik Petr Havel okomentoval vznik nové služby: "Namísto nákladných marketingových projektů prezentujících anonymní potraviny anonymním spotřebitelům je proto mnohem lepším řešením. Možnost reálně poznat výrobu i výrobce je navíc žádoucí pro zlepšení celkové image českých a moravských potravin, a také prostředkem k žádoucímu posílení lokálního patriotismu a národní hrdosti,"