Prodej nových osobních aut v Česku se přitom za sedm měsíců letošního roku kvůli pandemii snížil o 23,6 procenta na 114 799 vozů. Za celý rok odhadují prodejci pokles o 20 až 25 procent.
Nejrozsáhlejší dealerská síť, kterou má domácí Škoda Auto, funguje podle mluvčího Škody Auto ČR Pavla Jíny beze změn. „I přes nepříznivé dopady pandemie koronaviru je síť našich autorizovaných partnerů stabilní. V současné době je zákazníkům k dispozici 179 autorizovaných prodejních míst a 226 servisních partnerů,“ řekl. Automobilka ve snaze pomoci prodejcům například významně prodloužila splatnost aut a dalších produktů.
Cíl je být jedničkou na trhu
Japonská prémiová značka Lexus otevřela v červenci nový showroom v Průhonicích u Prahy. Čtvrté tuzemské centrum značky na ploše 340 m2 patří k nejmodernějším v Evropě. Je součástí čestlického areálu Toyota Tsusho. Mateřská Toyota na jaře také otevřela prostřednictvím partnera Autobond nové prodejní místo v Šumperku. „Chceme, aby se u nás zákazník nejen cítil dobře, ale aby i odjížděl s pocitem, že byla splněna všechna jeho přání, včetně těch nevyřčených. Letošní prodeje Lexusu dokazují, že značku navzdory koronavirové krizi objevuje stále více lidí,“ uvedl jednatel Lexus Tsusho Průhonice Pavel Vávra.
Společnost Auto Palace minulý týden otevřela zcela nové pražské prodejní a servisní centrum značky Volvo na ploše 2 200 m2 v pražských Vysočanech za 160 milionů korun. „Právě nyní přichází vhodný čas dále rozšiřovat naše teritoria působení v České republice s cílem být jedničkou na tomto trhu v poskytování služeb v oblasti mobility,“ vysvětlil generální ředitel Auto Palace Radek Donner.
Místo půl roku tři měsíce
Na konci června zase otevřela společnost Louwman Motor v Příbrami 45. dealerské místo značky Hyundai. Je jediným prodejním místem Hyundai v příbramském regionu a mimo prodeje nabízí také komplexní servisní služby. V blízké době se navíc dočká plnohodnotné standardizace pro prodej a servis elektromobilů. Příprava nového prodejního místa byla rekordně rychlá. Přestože standardní doba je zhruba půl roku, v Příbrami bylo hotovo za tři měsíce.
Kia se v první polovině roku zaměřila na modernizaci své prodejní sítě. Na jaře otevřela tři modernizované autosalony v novém globálním designovém konceptu Red Cube a zvýšila jejich celkový počet v Česku na 11. Celkem do modernizace dvou prodejen v Praze a jedné v Olomouci jejich provozovatelé investovali přes 30 milionů korun.
KAM DÁL: Výměna stěračů má svůj smysl. Od nehody vás mohou dělit jen maličkosti.