Vůz je poháněn motorem Yamaha R6 se čtyřstupňovou převodovkou, která umožňuje lepší využití jeho výkonových charakteristik. Kvůli snížení hmotnosti studenti kompletně přepracovali všechny kompozitní díly. „Nedílnou součástí výroby monopostu byl 3D tisk. Na našem voze je zhruba 20 tištěných dílů, ať už z plastu s uhlíkovými vlákny, či ze slitin hliníku," uvedl kapitán studentského týmu Martin Mrázek. Nový skořepinový rám z uhlíkových vláken, takzvaný monokok, podle něj přinesl zvýšení torzní tuhosti formule a zlepšení ergonomie kokpitu.
S návrhem monopostu začal tým, čítající 18 studentů z fakult strojní, elektrotechnické a aplikovaných věd, loni na podzim. První součástky šly do výroby v lednu, kdy byla zahájena výroba. Na voze pracovali do poslední chvíle, uvedla Stará.
Studentské projekty
Vůz UWB06 ze stáje Racing Team Pilsen bude od 13. do 17. srpna závodit také v Mostu v konkurenci asi 50 týmů. Kromě fanoušků ho budou podporovat partneři, jimiž jsou například firmy ZF Engineering, Mubea, Škoda Auto a téměř 40 dalších sponzorů," řekla mluvčí.
Podle rektora Miroslava Holečka dělá tým univerzitě velkou reklamu na závodních okruzích i při akcích pro uchazeče o studium a veřejnost. "Je skvělým důkazem toho, jak úžasné výsledky přináší mezifakultní studentské projekty," řekl. Studenti z týmu formule také letos poprvé vedli výuku na Dětské technické univerzitě ZČU. S dětmi z osmých a devátých tříd základních škol sestavili buginu.