Není překvapením, že film Rivalové sklidil celosvětový úspěch. Epizoda z historie závodů formule 1 se zaměřila na boj dvou konkurentů se zcela odlišnými charakterovými rysy. Spořádaný Niki Lauda a bohémský James Hunt bojovali o prvenství v jedné z nejnebezpečnějších sportovních disciplín na světě. Rakouský génius ze stáje Ferrari však zanechal o něco hlubší stopu, a to nejenom svými obdivuhodnými výsledky.
Lauda v plamenech
Niki Lauda měl blízko k obhajobě titulu, ale 1. srpna roku 1976 se stala nepředpokládaná tragédie, která se zapsala do dějin sportu opravdu výrazným písmem. Na okruhu Nurburgring se totiž německému závodníkovi stala dramatická nehoda.
Ve svém Ferrari se řítil rychlostí 250 km/h a v místě zvaném Bergwerk jeho vůz neočekávaně a neovladatelně zatočil doprava a v plné rychlosti narazil do plotu. To však nebylo vše.
Náraz ho vymrštil zpět na dráhu, kde do vraku s Laudou v kokpitu narazil pilot Brett Lunger. Laudova formule začala hořet vinou exploze palivové nádrže. Náraz jiného závodníka také znamenal, že Niki Lauda ztratil přilbu, a tak se nechráněn ocitl uprostřed plamenů s teplotou okolo 900 stupňů. Zde se začíná psát zázračný příběh o Laudově vzestupu z popela.
Kritický stav
Vše nasvědčovalo tomu, že Niky Lauda tuto havárii nemůže přežít. Z formule byl vyproštěn ve velmi vážném stavu, kdy měl dramaticky poškozené plíce, hlavu a celé tělo muselo čelit silným popáleninám. Jeho obličej byl zasažen natolik, že musel podstoupit složitou plastickou operaci a zdravotní komplikace ho provázely po zbytek jeho života.
Zázrak však je, že po této nehodě vůbec přežil. Aby toho nebylo málo, tak Niky Lauda celé této drastické události nasadil korunu. Stačilo 46 dní rekonvalescence a usadil se zpět do formule s cílem obhájit titul. Neuvěřitelné odhodlání a sebezapření plné bolesti tak fascinuje dodnes.
V příběhu rivality s Jamesem Huntem tak napsal neuvěřitelnou kapitolu v historii sportu. Až do konce sezony ve velmi těžkém zdravotním stavu válčil a titul mu utekl o pouhý bod. Vítězem se stal James Hunt, ale každý věděl, kdo je opravdovým hrdinou.
Život po formuli 1
O rok později však zvítězil a prozatím ukončil svoji kariéru. Po pěti letech se však překvapivě vrátil na okruh, aby znovu všem dokázal, že se jednalo o jednoho z nejlepších závodníků v historii formule 1, protože v roce 1984 získal další, v pořadí svůj třetí titul mistra světa.
Po definitivní konci kariéry se Niki Lauda věnoval létání a založil si vlastní společnost Lauda Air. Tu později prodal společnosti Australia Airlines. Až v roce 2018 podstoupil transplantaci plic poškozených z nehody na Nurburgringu a po vleklých zdravotních problémech ve věku 70 let zemřel 20. května roku 2019.
Jeho neuvěřitelný příběh, kdy usedl do kokpitu po 46 dnech od brutální nehody, která ho málem stála život, je však nesmrtelná stejně jako jeho sportovní výkony a úspěchy.