Tlačenice i mimo špičku
Lidé, kteří dojíždějí do Prahy na trase Neratovice - Ládví, zažívají v autobusech tlačenici ve špičce, ale mimo špičku to není o moc lepší.
Neratovický redaktor Jan Handl absolvoval cestu do Prahy v několika ranních časech mezi
6 a 7:30 h a vyhodnotil, že jsou autobusy vytížené srovnatelně. Autoubus se začíná zaplňovat na stanici Kojetická. Ve stanici Neratovice, III. ZŠ nebo Byškovická už je autobus zaplněný tak, že není možné si sednout.
„Další zastávky, kterých je opravdu ze stanice Neratovice, Byškovická do zastávky Ládví přesně 17, nikdo nevystupuje, vesměs jen cestující přistupují," popsal na facebooku Jan Handl.
Nikdo si nestěžoval, ale diskuze vypovídá o nespokojenosti
Na toto téma se na oficiálním facebookovém profilu Neratovic otevřela diskuze. „Diskuzi jsme spustili právě proto, abychom měli nějaké podklady pro jednání s Ropidem. Jednáme s ním pravidelně," řekla neratovická starostka Mgr. Lenka Mrzílková.
„Popravdě řečeno si oficiálně přímo městu nikdo nestěžoval," uvedla starostka. „Možná to někteří lidé řeší přímo s Ropidem nebo se Středočeským krajem, protože ten je objednatelem této dopravy," upřesnila.
Fotogalerie: facebooková diskuze
- Problém se netýká jenom Neratovic, zaplněné autobusy projíždí například přes Líbeznice, Předboj či Bořanovice.
Jak se bude situace řešit?
„Ropid nám slíbil nějaké další měření, každopádně má záměr sem nasadit kloubové autobusy, co se týká kapacit. Ale nevím, jak jsou s tím daleko. Samozřejmě je to záležitost nákupu těch autobusů," rekla starostka.
Mluvčí Ropidu Filip Drápal tuto informaci ČtiDoma.cz potvrdil: „V průběhu podzimu děláme průzkumy. Jsou opravdu spoje, které jsou přeplněné, takže hledáme řešení, jak je posílit. Ty kloubové autobusy jsou dlouhodobá záležitost, protože se nekoupí ze dne na den. To je spíše otázka roku nebo příštího roku."
„My bychom rádi, kdyby se podařilo už v prosincové změně jízdních řádů nejpotřebnější posílení těch nejplnějších spojů udělat třeba přidáním nějakého ranního autobusu. Nicméně na nějaké systémovější posílení bude potřeba si počkat někdy do příštího roku," řekl Filip Drápal.
Posílení spojů vyžaduje zafinancování. „Je potřeba, aby posílení spojů bylo pokryté financemi buď od Neratovic nebo od Středočeského kraje. Tam ještě jednáme s městem i se Středočeským krajem, jak třeba na dopravu přidat nějaké peníze, protože i v našem zájmu je, aby tam nebyly přeplňované spoje, aby ta kapacita byla dostatečná, abychom tam třeba mohli i přilákat nové cestující. Řeší se to, nicméně ještě nic konkrétního dojednané v tuto chvíli není," upřesnil mluvčí Ropidu.
Co posílit rychlíkové spoje?
Jan Handl, redaktor z Neratovic, na oficiálním facebooku města konstatoval: „Za variantu rychlíku alespoň dvakrát v hodině bych se minimálně ve špičce ráno a večer přimlouval."
Na otázku, zdali budou přidány alespoň nějaké rychlíkové spoje v železniční dopravě, reagoval Filip Drápal slovy: „Žádné posílení se teď nepřipravuje. Kapacita těch vlaků je dostatečná. Nicméně pokud se zjistí, že cestující přibývají, a že tam bude potřeba něco dát navíc, tak by to zase projevilo až od nového jízdního řádu v příštím roce. Ne letos."
„Spíš teď chceme řešit primárně autobusy, na železnici ten problém takový není," shrnul mluvčí.