Společnost Arriva v České republice provozuje kolem dvou tisíc autobusů a řadí se k největším dopravcům v Evropě (je třeba přičíst trolejbusy a několik vlaků). Logicky se tak mohou objevit problémy častěji než u menších společností. Zkrátka proto, že Arriva vypravuje denně více spojů než konkurence. Ovšem také za své služby inkasuje více peněz.
Problémy přetrvávají roky
Hlavní je však cestující, ten samozřejmě žádá kvalitní služby a měl by je dostat v každém případě. Nezajímá ho, kdo má kolik a jakých strojů ani důvody, proč případně nestíhá. Často je však právě on ten, kdo ve finále trpí. Pokud jde o Arrivu, můžeme totiž kromě již zmíněného roku 2016 vzpomenout i na další průšvihy.
Například jen o rok dříve se jaksi nestíhalo mezi Jižním Městem a sídlištěm Zbraslav, během Vánoc lidé marně čekali na linku 240 mezi Háji a Černým Mostem atd. I několik desítek rozzuřených cestujících v Teplicích na Benešově náměstí si také užilo své, když na přelomu roku Arriva nezvládala vydávat čipové karty.
A třeba na konci roku 2018 dopravce absolutně nestíhal uspokojit poptávku mezi Příbramí a Prahou. Spoje jezdily přeplněné, navíc byly často využity staré autobusy nevyhovující technickým parametrům. Pokračovat by se dalo ještě dlouho, "zářezů na pažbě" má tento dopravce více než dost.
Stále se opakující koloběh
Vedení Arrivy už mnohokrát slibovalo, že se podobné situace nebudou opakovat. Náprava ale nepřišla. Podle našich informací není v posledních dnech vypravována linka 341 z Prahy 12 na trase Obchodní náměstí - Dolní Břežany, obecní úřad a opačně. Nejezdí spoje odjíždějící z Obchodního náměstí vždy v čase XX:52.
„K výpadkům spojů na lince 341 došlo z důvodu nemoci vyššího počtu řidičů. Vzniklá situace nás velmi mrzí a snažíme se ji řešit tak, aby se cestujících problémy dotkly co nejméně. Na dané lince tedy upřednostňujeme spoje, které pokrývají většinu trasy linky 341,“ vysvětloval mluvčí společnosti Arriva Martin Farář. Zároveň dodal, že krátkodobé výpadky v počtu jednoho nebo dvou spojů za den postihly také linky 332 z Prahy, zastávky Budějovická do Jílového a na lince 339 z Budějovické do Týnce nad Sázavou.
Rychlé řešení i stěhování
Máme se tedy obávat "černého" scénáře? Začíná období chřipek, takže se dá předpokládat, že další řidiči Arrivy ulehnou. „S ohledem na to, že se zde jedná o opakovaný jev, učinili jsme opatření, aby již tyto spoje na lince 341 v případě personálního nedostatku odříkávány nebyly. Chápeme, že to místním obyvatelům působí potíže a tato věc se stala terčem kritiky také dotčených obcí a městských částí. Od dopravce Arriva City máme přislíbeno urychlené řešení nepříznivé personální situace posilami z jiných regionů,“ sdělil nám Filip Drápal z ROPIDu.
Chtěli jsme samozřejmě znát i stanovisko Středočeského kraje. Protože právě zde je Arriva, zdá se, v oblibě a jako dopravce má stále důvěru. Smlouvu tu má totiž prodlouženu bez soutěže automaticky. „Omlouvám se, ale vzhledem k tomu, že jsme se včera přestěhovali na nové pracoviště, tak Vám tyto dotazy budu moci zodpovědět až během příštího týdne,“ napsal nám mluvčí Integrované dopravy Středočeského kraje Oldřich Buchetka. Škoda. Snad si úředníci placeni z našich daní příště najmou partu stěhováků, aby se mohli věnovat aktuálním problémům lidí.