Svůj postoj Adriana Krnáčová sdělila taxikářům na konferenci se zástupci dotčených ministerstev, provozovatelů taxislužeb i digitálních platforem. Proti zprostředkovatelům dopravy přes aplikace protestovali taxikáři již dříve."Vyžadovat řešení formou stávky je nepřípustné. Nevím, v jaké realitě ti lidé žijí, ale tím, že budou blokovat Prahu, se jejich pozice nevylepší a spíše to bude mít opačný efekt," uvedla primátorka.
Krnáčová na konferenci rovněž řekla, že Uber umožňuje provozovat službu také řidičům bez platné licence, a tím zcela jednoznačně obchází zákony. Situaci ohledně taxislužby nyní řeší i dotčená ministerstva. "V ostatních zemích přistoupili k regulaci bez rozhodnutí evropského soudu a ten jejich kroky teď potvrdil," má jasno členka hnutí ANO. Narážela tím na prosincový rozsudek Soudního dvora Evropské unie, podle kterého je Uber přepravní služba, a musí tedy žádat o licenci a povolení podle místních zákonů zemí EU.
Jsou v právu, nebo ne?
Taxikářům vadí zejména to, že za Uber a podobné služby jezdí řidiči bez taxikářské koncese, nemají auta evidovaná jako vozidla taxislužby a nemají taxametry. Uber tvrdí, že není taxislužba, ale že nabízí spolujízdu v rámci sdílené ekonomiky.
Počátkem loňského října taxikáři blokovali pomalou jízdou provoz v okolí ruzyňského letiště a svou nespokojenost dávali najevo i před budovou pražského magistrátu. Protestovali i v Brně. Další protest plánovaný v hlavním městě na polovinu listopadu zrušili den předem. Podle sdružení tvoří protestující skupinu asi 6 000 řidičů taxi.
Služba Uber je alternativou taxi. Lidé si přes aplikaci v mobilním telefonu mohou zavolat řidiče, který je odveze na požadovanou adresu. Řidiči jezdí buď pro společnost, nebo jako živnostníci ve vlastním autě. Partnerských řidičů je v Praze podle firmy kolem 2 000. Řidičů taxi je v hlavním městě podle odhadů zhruba 8 300.