Náklaďáky mají samozřejmě různý objem nádrže. Když si však vezmeme kamion, který pojme 650 litrů nafty, znamená to při ceně 27 korun za litr jedno natankování za bezmála 28 tisíc korun. Průměrně si z takové nádrže zloděj přijde na pohonné hmoty za osm tisíc korun. V Hořovicích na Berounsku něco takového není žádnou novinkou.
Loni tu policisté řešili několik podobných případů. U jednoho tranzita lupič dokonce nádrž provrtal a odnesl si komplet všechnu naftu. Letos už také začala "sezona" krádeží. Aktuálně je v šetření odcizení 260 litrů nafty ze zaparkovaného pásového rypadla v době, kdy stroj stál na sídlišti Karla Sezimy.
Škoda však nevznikla jen samotnou krádeží. "Cena nafty je sedm a půl tisíce korun. Zloděj přitom ale poškodil palivovou nádrž, takže celková škoda je kolem dvanácti tisíc," potvrdila policejní mluvčí Marcela Pučelíková. Někteří řidiči se tomu snaží zabránit tím, že nezamykají víčka u nádrží a netankují plnou nádrž.
V extrémních případech se zlodějům podařilo z kamionu dostat i osm set litrů nafty. "Když pohonné hmoty zdraží skokově, vždycky je to problém. Najde se spousta takových, kteří chodí s hadičkou nebo krumpáčem nádrž vybrat. Po zkušenostech už ji nezamykáme, jen víčko stojí dva tisíce," potvrdil majitel jedné z největších českých autodopravních firem. "Jméno mi tam ale nepište. Nechci nikomu dávat návod, že má vybrat zrovna naše kamiony."
Krádeže nezaměstnávají pouze hasiče a nevytáčejí majitele vozů do běla. Výjezdy si kvůli tomu připisují i hasiči. Většinou totiž část pohonných hmot vyteče a vytvoří se ropná skrvna. Tu pak musí hasiči zasypávat sorbetem. Nejde přitom jen o parkoviště a odstavné plochy, skrna se často dostane na silnici nebo do polí. Tam pak dokonce hrozí, že to odnese i životní prostředí a škody se vyšplhají do závratných výšek.