Podle loňského průzkumu je více než 70 procent lidí nespokojených s nabídkou potravin v českých supermarketech. Přes 40 procent dotázaných pak uvedlo, že kvalita potravin neodpovídá ceně.
Běžná kontrola závady neodhalí
Když jsem nedávno nakupovala v hypermarketu, musela jsem se zas a znovu pozastavit a podivit nad kvalitou nabízených potravin jako takových. Zejména v případě ovoce a zeleniny se opakovaně setkávám se shnilými nebo plesnivými kusy.
Kdyby to byl jeden kousek z mnoha, tak to pochopím, ale v případě mnoha druhů ovoce či zeleniny jsou zkažených kousků plné regály. Skoro to působí, jako by je někdo dovezl odjinud a zkoušel je před vyhozením ještě udat u nás v Česku.
Stává se mnohdy i to, že některé zkažené potraviny nejsou na první pohled vidět, jsou totiž v obalu a zběžná kontrola závady neodhalí. A v tom už lze spatřovat snad i záměr.
Nikdo nechce shnilé potraviny
Osobně si myslím, že to není v pořádku. Obhájci volného trhu mohou stokrát říkat, že hypermarkety mají právo prodávat, co chtějí, a že pokud to lidé budou kupovat, tak se situace nezmění.
Já jsem přesvědčená, že nikdo nechce kupovat shnilé nebo plesnivé potraviny a že toto jednání nesmíme tolerovat. Obchodní řetězce jsou mocné, dobře vydělávají svým zahraničním majitelům, a tudíž mají dostatek prostředků a možností, aby více dbaly na kvalitu nabízených potravin.
Pokud k tomu ale budeme mlčet, tak se to opravdu nezmění.
Autorka komentáře: Inga Petryčka, členka KDU-ČSL
KAM DÁL: Uzlík na štítné žláze: Co to znamená a jak ho odstranit.