Vyhrát komunální volby a znovu si na pražskou radnici dosadit svoji figurku. To je plán Andreje Babiše, který mu v minulých volbách vyšel. Petr Stuchlík ale bude mít hodně složité zopakovat úspěch Adriany Krnáčové nejen kvůli své ne zcela průzračné minulosti ve finančním byznysu, ale i odkazu současné primátorky. Pak tedy musí ke slovu přijít pořádná finanční injekce a ještě doufat v malý zázrak.
Akce pojedou až do října
Co se týká peněz, tam není v hnutí ANO problém. Andrej Babiš disponuje v podstatě neomezenými možnostmi. Místo kupování si veřejnosti koblihami tak přichází s mnohem nákladnějším "lovem" hlasů. Už tento týden v hlavním městě startují obří akce až pro stovky lidí, které mají za úkol dostat do povědomí nejen Stuchlíka, ale i další kandidáty.
Jak to tak vypadá, po nutném řečnění se srazí stoly a bude se servírovat jídlo. Zdarma, samozřejmě. Babišovi "melody boys" sází na guláš, klobásy a pivo, tedy klasické české návnady, se kterými už v minulosti přišla řada jiných stran. V podání hnutí ANO je to však megalomanské a bude se to pravidelně opakovat až do říjnových voleb.
Kdo se nechá koupit?
"Sousedských večeří", jak si setkání v ANO nazvali, by se měl účastnit i sám velký Andrej Babiš. Když mu program dovolí, jeho osoba bude hlavním tahákem.
Budou ale tyto taškařice stačit? "Zpovykaní" Pražané jsou po vládě Adriany Krnáčové vyléčeni, v metropoli se podařilo jen velmi málo věcí, které se před předchozími komunálními volbami slibovaly. Mnohé je naopak v daleko horším stavu. "Nákup" hlasů tak musí probíhat intenzivněji a dráž. Otázkou je, jestli si Pražané opravdu znovu nakálí do vlastního hnízda za kus žvance. V tomto případě tak rozhodně nemusí platit, že za více peněz je více "muziky", v tomto případě hlasů.