Narušení soukromí, diskriminace a manipulace: Za co utrácíme na Black Friday, rozhoduje šmírovací reklama, říká Kolaja
Vrhli jste se právě dnes na nákup vánočních dárků a při každém kroku on-line na vás vyskakovala reklama na ty nejlepší slevové akce? Právě Black Friday je spolu s Vánoci či Velikonoci jeden z hlavních svátků zadavatelů reklamy. Lidé očekávají velké slevy, a proto utrácí ve velkém. Utrácí ve velkém ale i proto, že se jim zobrazují reklamy na přesně ty typy produktů, o kterých zrovna přemýšlejí. Proč? Díky šmírovací reklamě. Její nebezpečí vysvětluje ve svém komentáři europoslanec Marcel Kolaja.
Vrhli jste se právě dnes na nákup vánočních dárků a při každém kroku on-line na vás vyskakovala reklama na ty nejlepší slevové akce? Právě Black Friday je spolu s Vánoci či Velikonoci jeden z hlavních svátků zadavatelů reklamy. Lidé očekávají velké slevy, a proto utrácí ve velkém. Utrácí ve velkém ale i proto, že se jim zobrazují reklamy na přesně ty typy produktů, o kterých zrovna přemýšlejí. Proč? Díky šmírovací reklamě. Její nebezpečí vysvětluje ve svém komentáři europoslanec Marcel Kolaja.