Henry Ford prodal své první benzínové auto za 200 dolarů a hned šel stavět další. Tehdy byla motorová čtyřkolka jen nepraktická výstřednost pro bohaté
Henry Ford prodal své první benzínové auto za 200 dolarů a hned šel stavět další. Tehdy byla motorová čtyřkolka jen nepraktická výstřednost pro bohaté

Autor: Jakub Kučera
jakub.kucera@ctidoma.cz
Automobilový průmysl by jistě vypadal jinak, kdyby Henry Ford s vervou šílence nevyráběl v kuchyni stroje. Dva roky trvalo, než se z nepovedených pokusů nakonec úspěšně zrodil první benzínem poháněný automobil s názvem Ford Quadricycle. 4. června 1896 se však stále jednalo o výstřednost pro ty nejbohatší. Kolik peněz vlastně bylo tehdejších 200 dolarů?
Automobilový průmysl by jistě vypadal jinak, kdyby Henry Ford s vervou šílence nevyráběl v kuchyni stroje. Dva roky trvalo, než se z nepovedených pokusů nakonec úspěšně zrodil první benzínem poháněný automobil s názvem Ford Quadricycle. 4. června 1896 se však stále jednalo o výstřednost pro ty nejbohatší. Kolik peněz vlastně bylo tehdejších 200 dolarů?