Ruské železniční rekordy: Jednou z nejvýkonnějších obřích lokomotiv na světě je 4ES5K „Jermak“
Především pro vozbu těžkých nákladních vlaků na velké vzdálenosti, v třeskutých sibiřských mrazech i v rozpálených pustinách jižních oblastí, jsou určeny nové ruské elektrické lokomotivy, reprezentované zejména typem „Jermak“. Pracují spolehlivě v někdy až nepředstavitelných klimatických podmínkách, se zátěžemi, které jsou jinde v Evropě nemyslitelné. S jejich narůstajícím počtem odcházejí do výslužby staré československé lokomotivy Škoda. Škoda.
Především pro vozbu těžkých nákladních vlaků na velké vzdálenosti, v třeskutých sibiřských mrazech i v rozpálených pustinách jižních oblastí, jsou určeny nové ruské elektrické lokomotivy, reprezentované zejména typem „Jermak“. Pracují spolehlivě v někdy až nepředstavitelných klimatických podmínkách, se zátěžemi, které jsou jinde v Evropě nemyslitelné. S jejich narůstajícím počtem odcházejí do výslužby staré československé lokomotivy Škoda. Škoda.