"Fírové" měli svou stavovskou hrdost, pracovali i s amputovanými prsty. Práce na páře se těžko opouštěla
Dnes už to ani není pravda. Začít od píky, projít si celou hierarchii pracovních funkcí, naučit se všechny činnosti a po složení přísných zkoušek se stát pánem na lokomotivě. Těžká a zodpovědná práce strojvedoucího vyžadovala vždy něco navíc: lásku ke stroji a schopnost se s ním sžít. Každý typ lokomotivy se totiž choval jinak, za hrubé zacházení se dovedl pomstít a za cit a porozumění se uměl odměnit. Kdo tohle poznal, nerad se té práce vzdával. Dokonce i s amputovanými články prstů.
Dnes už to ani není pravda. Začít od píky, projít si celou hierarchii pracovních funkcí, naučit se všechny činnosti a po složení přísných zkoušek se stát pánem na lokomotivě. Těžká a zodpovědná práce strojvedoucího vyžadovala vždy něco navíc: lásku ke stroji a schopnost se s ním sžít. Každý typ lokomotivy se totiž choval jinak, za hrubé zacházení se dovedl pomstít a za cit a porozumění se uměl odměnit. Kdo tohle poznal, nerad se té práce vzdával. Dokonce i s amputovanými články prstů.