Málo známá italská anabáze: Lokomotivy pro „žluté vlaky“ to z Plzně do Prahy vzaly přes Milán
Široké veřejnosti to není příliš známo: v čele oblíbených „žlutých vlaků“ dopravce Regiojet lze spatřit mj. české elektrické lokomotivy výrobce Škoda Plzeň, jež dříve sloužily v Itálii, v oblasti Milána a Piemontu. Dodávka, vyrobená původně pro potřeby Českých drah, totiž nebyla v 90. letech převzata celá a pro devět strojů se hledal nový zákazník. Zpět z Itálie získal Regiojet všechny lokomotivy po patnácti letech provozu a nasadil je do čela svých rychlíků z Prahy na Ostravsko.
Široké veřejnosti to není příliš známo: v čele oblíbených „žlutých vlaků“ dopravce Regiojet lze spatřit mj. české elektrické lokomotivy výrobce Škoda Plzeň, jež dříve sloužily v Itálii, v oblasti Milána a Piemontu. Dodávka, vyrobená původně pro potřeby Českých drah, totiž nebyla v 90. letech převzata celá a pro devět strojů se hledal nový zákazník. Zpět z Itálie získal Regiojet všechny lokomotivy po patnácti letech provozu a nasadil je do čela svých rychlíků z Prahy na Ostravsko.