Legendární expres Vindobona: Vlakový spoj zanechal nesmazatelné stopy v historii železnice
Od chvíle, kdy se železniční doprava stala komerční záležitostí, se železnice na celém světě snažily získat přízeň široké zákaznické klientely zaváděním různých inovací do osobní dopravy. Na konci 50. let minulého století vstoupil v západní Evropě do praktické fáze nový systém mezinárodních expresů TEE (Trans Europ Express), založený na vedení rychlých spojů 1. třídy mezi největšími evropskými městy a realizovaný motorovými jednotkami. Z někdejší NDR přišla odpověď v podobě expresní jednotky „Görlitz“ (VT 18.16), jež se technicky západním vlakům vyrovnala a svou estetickou hodnotou je předčila.
Od chvíle, kdy se železniční doprava stala komerční záležitostí, se železnice na celém světě snažily získat přízeň široké zákaznické klientely zaváděním různých inovací do osobní dopravy. Na konci 50. let minulého století vstoupil v západní Evropě do praktické fáze nový systém mezinárodních expresů TEE (Trans Europ Express), založený na vedení rychlých spojů 1. třídy mezi největšími evropskými městy a realizovaný motorovými jednotkami. Z někdejší NDR přišla odpověď v podobě expresní jednotky „Görlitz“ (VT 18.16), jež se technicky západním vlakům vyrovnala a svou estetickou hodnotou je předčila.