Dvojka na zabití: Může za úspěch sotva průměrného seriálu tajný románek a šikovný marketing?

Jakub Prachař a Sára Sandeva, kteří v seriálu ztvárňují hlavní postavy, tvoří pár
 

Kriminální seriál Dvojka na zabití trhá rekordy. Odstartoval tento víkend na televizi Prima a přilákal přes milion diváků. Čemu ale vděčí za svůj úspěch? Obklopují ho podivné "PR náhody" a recenze si jeho tvůrci asi za rámeček nedají.

(KOMENTÁŘ) Tento komediální kriminální seriál je podle televize Prima založen na starém českém rčení, že protiklady se přitahují. Jeho hlavními postavami jsou depresivní a zhýralý detektiv Martin Rykl, kterého ztvárňuje Jakub Prachař, a slušná a organizovaná vyšetřovatelka Karolína Světlá (Sára Sandeva).

Neuvěřitelný úspěch

I přesto, že námět seriálu zavání silným kriminálním klišé, měl mezi českými diváky obrovský úspěch. Tato víkendová novinka přilákala k televizním obrazovkám 1 065 000 diváků starších 15 let a pyšnila se sharem 31 %. Tedy více než třetina lidí, která se v té době dívala na televizi, si naladila právě Dvojku na zabití.

Sériálové protiklady, respektive tedy herce, které je ztvárňují, to k sobě táhne i v osobním životě. Mezi Jakubem Prachařem a Sárou Sandevou to zkrátka jiskří na natáčení i mimo něj. Dvojice ale svůj románek dlouho skrývala a "náhodou" ho odhalila těsně před začátkem vysílání.

Geniální marketing

Úspěch kriminálky tak lze nejspíše z velké části přisuzovat právě tomuto údajně neúmyslnému PR tahu a šikovné propagaci. Jeho recenze totiž nešetří výtkami a v česko-slovenské filmové databázi (ČSFD) získal pouhých 36 %.

Jedná se zkrátka o až příliš obehranou kriminální dvojici, kde se vzorná vyšetřovatelka snaží napravit zahořklého detektiva, kterého souží trauma z minulosti. Nic nového pod sluncem, invence nulová.

Seriál navíc nešetřil stereotypy a šovinismem a objevila se tam i sebepropagace televize Prima, která zkrátka nešla přehlédnout. Jedna z vražd se totiž udála v televizní show Hledá se šéf, v záběru se poté několikrát objevil Jiří Babica a také v něm byl několikrát zmíněn další seriál běžící na stejném programu.

Jako by marketing světem vládl. Ale ne, asi fakt náhoda. Sorry jako...

KAM DÁL: Freddie Mercury vynikal v jednom z nejdrsnějších sportů. Přitom se nebál přiznat, co ho děsilo.