Škoda Auto dnes také oznámila, že čtvrtým SUV automobilky na čínském trhu bude Kodiaq ve variantě kupé nazvaný Kodiaq GT. K dostání bude jen v Číně, v Evropě si lidé budou moci nadále koupit pouze dvě SUV Škody, a to Kodiaq a menší Karoq.
Nově vyvinutý vůz
Slovo Scala znamená v latině schody nebo žebřík, což má podle automobilky odkazovat na pokrok vpřed v kategorii kompaktních vozů. "Jedná se o zcela nově vyvinutý vůz, který v této třídě stanoví nové standardy v oblasti technologií, bezpečnosti a designu," sdělil předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier. Pětidvéřový hatchback Scala podle firmy také nabídne prvky výbavy, které dosud nabízely jen vozy vyšších tříd.
Podle automobilového experta Františka Dvořáka se název Scala vymyká z dosavadních označení jednotlivých modelů Škody a je do jisté míry překvapením. V souvislosti s nástupcem Rapidu se nejčastěji spekulovalo o jménech Felicia, Garde nebo Spaceback. "Scala se jmenují Renaulty v jižní Americe, Indii nebo v Egyptě. Běžně je tam na ulici vidíte," doplnil. Podle něj to může znamenat, že bude Škoda označení Scala používat pouze na evropském trhu a pro jiné trhy zvolí odlišný název.
Další dnes oznámená novinka, Kodiaq GT, bude podle Škody vrcholným modelem na čínském trhu. Již v dubnu byl v Pekingu představený model Kamiq, třetí SUV značky, které se taktéž prodává pouze v Číně. Nový Kodiaq GT by měl být podle dřívějších informací představen do konce letošního roku.
Každé čtvrté auto do Číny
Kodiaq ve verzi kupé se od běžného modelu liší především tvarem zádi. Za předními dveřmi začíná linie střechy pozvolna klesat a přechází do plochých pátých dveří. "První SUV-coupé v modelové paletě české značky se v Číně ujme role vlajkové lodi a nositele image," potvrdila Škoda Auto.
Čína je pro Škodu celosvětově největším odbytištěm, aktuálně se každý čtvrtý vůz značky Škoda dodává zákazníkovi v Číně. Škoda Auto má do rozšiřování palety vozů SUV a vozů s alternativním pohonem v Číně investovat více než dvě miliardy eur (asi 50 miliard korun).
Škoda loni dodala celosvětově 1,2 milionu vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává více než 35 000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.