Zdá se, že on-line prodejci se v dnešní době stávají stále kreativnějšími a mají velkou nabídku různých variant slev pro zákazníky. Nicméně pokud jste chytrý lovec slev nebo byste jen chtěli získat velké slevy bez velkého úsilí, zkuste použít těchto několik chytrých online nákupních tipů.
Hlídací pes
Zaevidujte položky na svém seznamu přání v online obchodech pomocí hlídacího psa. Jakmile cena klesne, dostanete e-maily s upozorněním. Ne všichni maloobchodníci používají upozornění na pokles cen, ale v e-mailovém marketingu se rychle dohánějí. Chcete-li dostávat upozornění, ujistěte se, že máte na daném webu účet. Některé e-shopy nabízejí samostatný e-mailový účet nastavený k použití pro online nakupování a pro hlídacího psa, takže ve vašem běžném e-mailovém účtu nebudete mít spoustu propagačních a spamových akcí.
Překonejte dynamickou past cen
Dynamické určování cen je záludná strategie, kterou online obchodníci nabízejí k zobrazování různých cen různým zákazníkům podle vaší polohy, způsobu procházení a výdajů a aktuální poptávky po produktu. Je to spíše záležitost v oblasti služeb, ale může se objevit i u některých produktových nabídek. Našli jste někdy levné letenky, které se zvýšily o 30 %, když jste je zkontrolovali následující den? To je dynamické stanovení cen v akci. Vzhledem k tomu, že tato technika je neuvěřitelně sofistikovaná, většina prodejců si dokonale uvědomuje váš cenový zlomový bod a může vám ukázat vyšší cenu ve srovnání s někým jiným, kdo pak zaplatí daleko méně. Chcete-li získat méně nadsazenou cenu, měli byste vymazat historii prohlížení a zejména cookies.
Nakupujte ve správný den
I když se zdá lákavé strávit líné nedělní odpoledne procházením různých prodejců, nenakupujte příliš rychle. Většina obchodů zavádí slevy a speciální nabídky v úterý, středu, čtvrtek a pátek. Podle různých průzkumů je úterý nejlepším dnem na nákup elektroniky, protože hlavní maloobchodníci rozesílají každé úterý speciální kupony.
Kapitola sama o sobě jsou pak speciální dny typu black friday, kdy téměř všechny obchody výrazně zlevňují velké kvantum svého zboží. Dejte si však pozor, zda sleva, kterou obchody uvádějí, je skutečná, anebo nadsazená.
Sezony a výprodeje
Plánujte velké nákupy pro sezonní trendy. Maloobchodníci označují položky, když se snaží vyčistit starý inventář, aby vytvořili prostor pro nové položky. Venkovní nábytek je na podzim často velmi zlevněn, stejně jako venkovní nářadí, jako jsou sekačky na trávu a grily.
Portály se slevovými kupony
Nezapomeňte využít také portály se slevovými kupony, kde naleznete nepřeberné množství aktuálních i starších slevových kuponů téměř veškerých e-shopů pohromadě (například slevy na obuv Deichmann a další). Portálů se slevovými kupony je nepřeberné množství, vybírejte tedy mezi těmi nejznámějšími.
Mobilní aplikace
Stáhněte si spořicí aplikace maloobchodníků pro místa, kde nakupujete nejvíce. Mnoho z velkých e-shopů má svoje mobilní aplikace, které vás také mohou upozornit na různé slevové akce.
Cashback portály
Zajímavým počinem jsou cashback portály, které vám vrací menší část (obvykle maximálně několik procent) z hodnoty vašeho nákupu na různých e-shopech. Nejedná se tedy o nabídku slev, ale o jakousi formu vrácení drobných prostředků z nákupu.
Odběr slev e-mailem
Přihlaste se k odběru e-mailových slev a věrnostních klubů, které vám umožní uplatnit body. Mnoho prodejců vám bude pravidelně zasílat 10–15% slevové kupony, když se zaregistrujete jako odběratel e-mailu. Pro tyto nabídky použijte extra e-mailový účet, abyste si zbytečně nezahlcovali svou osobní schránku.
Použijte více kódů kuponů strategicky
Pokud vám web umožňuje kombinovat různé kupony a promo kódy při nákupu, použijte je ve správném pořadí. Řekněme, že máte promo kód pro 20% slevu a kupon za 100 Kč, pak nejprve aplikujte 20% promo kód. To vám odečte 20 % z plné ceny, poté můžete pomocí slevového kuponu získat ještě větší slevu. Ne každý e-shop však tuto možnost povoluje.
Požádejte o vrácení peněz při poklesu ceny
Řekněme, že jste si zakoupili položku včera, ale když jste zkontrolovali další den, byla nyní v akci. Docela frustrující, že? Některé společnosti vám však vrátí cenový rozdíl, pokud je budete kontaktovat přímo během určité doby.
Výprodej se zákaznickým servisem
Právě jste ve svém e-mailu objevili šťavnatý kupon, ale zjistili jste, že jeho platnost vypršela před dvěma dny? Nebojte se a zavolejte horkou linku daného e-shopu a zeptejte se, zda je možné kupon prodloužit, když se chystáte provést objednávku. Obchodní zástupci mají obvykle zájem o uzavření obchodu a buď vám poskytnou nový promo kód, nebo rozšíří stávající. Nemusí to fungovat pokaždé, zejména u cenově výhodných předmětů, ale vždy to stojí za to vyzkoušet.
Ponechejte položky v košíku
Ponechejte produkty v košíku na několik dní. Za prvé, právě jste se vyhnuli nákupu na základě vašich okamžitých impulsů. Za druhé, většina maloobchodníků nenávidí neuzavřené nabídky a snaží se vás udržet. Obchody vám tedy často zašlou upozornění spolu se slevou na váš neuzavřený nákup v košíku. Pamatujte, že trik funguje, pouze pokud máte účet na webových stránkách obchodníka a jste přihlášeni, když opouštíte košík.