Řidiči jsou plni očekávání, ale také žijí ve strachu. Není se čemu divit. Bourání starého a stavba nového nadjezdu v Lysé nad Labem totiž nebude vůbec snadná a navíc zabere opravdu dlouhou dobu. Vše už se ale připravuje, zbývá pouze vydat povolení od stavebního úřadu a následně se začne stavět. K samotnému uzavření silnice, která spojuje dvě části města, má dojít na podzim.
Objížďka přinese nepříjemnosti
Úkony okolo vydání stavebního povolení stále probíhají, nicméně se očekává, že s koncem léta už budou podobné obstrukce minulostí. "Momentálně také probíhá výběrové řízení na zhotovitele a TDS stavby včetně probíhajícího stavebního řízení, nelze tak přesně stanovit zahájení stavebních prací," vysvětlil mluvčí Středočeského kraje Pavel Lochař.
Rekonstrukce mostního objektu bude probíhat podle předpokladů za úplné uzavírky sil. II/272 s vedení provozu po objízdné trase. Ta je navržena po dálnici D11, silnici I/38, II/275 a dálnici D10. Při projednávání objízdné trasy bylo dohodnuto použití běžně neprůjezdné trasy kolem areálu firmy Kovona a. s. ve Švermově ulici pro vozidla integrovaného záchranného systému.
Dohodnuto bylo také provedení zpevnění stávajících polních cest v prodloužení ulic Ke Kovoně a Na Zemské stezce pro vedení účelové staveništní komunikace s DZ Zákaz vjezdu všech vozidel s dodatkovou tabulkou "Mimo vozidla stavby".
Pozor je třeba si dát na fakt, že ve městě Lysá nad Labem není objízdná trasa vůbec značena, jsou zde pouze uvedeny informace o nepůjezdnosti mostu. Zkoušeli jsme se na podobné téma bavit s městskou radnicí, ovšem i přes urgence se nám nedostalo odpovědi. Tak trochu se zahalila do tajemna.
Cena prozatím nelze jednoznačně stanovit, a to vzhledem k nedokončenému výběrovému řízení. "S přihlédnutím k projektové dokumentaci jsou stavební práce vyčísleny na 327 788 160,78 Kč bez DPH. Samotná stavba bude financována z prostředků Evropské unie," dodal Lochař.