Myslela, že nebudou přecházet
První nehoda se stala kolem 15. hodiny, kdy třiapadesátiletá řidička jedoucí ve směru na Prahu viděla u přechodu pro chodce dva chodce. V opačném směru před přechodem zastavil jiný řidič, který dával chodcům přednost. Řidička ale před přechodem nezastavila v domnění, že chodci nebudou přecházet.
Koloběžka
Ovšem ve chvíli, kdy již byla těsně před přechodem, se nezletilý chodec odrazil na koloběžce, vjel přímo do vozovky a došlo k nehodě. "Naštěstí chodec utrpěl pouze odřeniny. Byl záchrankou převezen do nemocnice. Alkohol byl u řidičky na místě dechovou zkouškou vyloučen," říká Markéta Johnová, tisková mluvčí PČR.
Sviťte sami, přežijete. A bez pokut
Druhá nehoda se stala krátce po 19. hodině. Řidič osobního vozidla byl mezi obcemi Všetaty a Čečelice oslněn protijedoucím vozidlem a srazil šestačtyřicetiletého chodce. Ten utrpěl zranění, se kterými byl letecky transportován do jedné z pražských nemocnic. Chodec šel po nesprávné straně vozovky, v tmavém oblečení a bez reflexních prvků.
Povinnost
Od letoška je v platnosti vyhláška, která ukládá povinost mít na sobě prvky z retroreflexního materiálu umístěny tak, aby byly viditelné pro všechny ostatní. A to v případě, jestliže se jako chodec pohybujete mimo obec za snížené viditelnosti po krajnici nebo po okraji vozovky v místě, které není osvětleno veřejným osvětlením.
Při pohybu na silnicích jsou nejzranitelnější nemotorizovaní účastnící silničního provozu, chodci a cyklisté. "Chodci by proto měli dbát na to, aby byli dobře vidět na dostatečnou vzdálenost a řidiči motorových vozidel se jim mohli včas vyhnout, a předešli tak tragickým střetům," dodává Markéta Johnová.
18 versus 200 metrů bezpečí
Řadou testů je prokázáno, že pohybuje-li se na chodec na silnici v tmavém oblečení, je pro řidiče přijíždějícího vozidla viditelný na pouhých 18 metrů, v bílém oblečení je viditelný již na 55 metrů a je-li jeho oděv doplněn reflexním označením, vidí jej řidič na 200 metrů, což je dostatečná vzdálenost pro bezpečné manévrování.