„Zoo Praha je uzavřena více než měsíc, ale stále připravuje nové aktivity, které mají veřejnost informovat nejen o tom, co se v zoo děje, ale také podpořit její chod. Na oblíbený YouTube kanál Krátce ze zoo, který nabízí krátká videa ze života zvířat, nově navázala kampaň na podporu mláďat narozených v době karantény,“ uvádí tisková zpráva uvedené zahrady.
Noví adoptivní rodiče
Cílem je oslovit co nejvíce příznivců Zoo Praha, ale i širokou veřejnost a motivovat ji k adopci nebo sponzorství zvířat. Že je to krok správným směrem, potvrzuje skutečnost, že za šest dní přibylo 197 nových adoptivních rodičů a 160 individuálních sponzorů.
Do zoo přes YouTube
„Úspěch videí na našem youtubovém kanálu Krátce ze zoo nás inspiroval k tomu, abychom vedle zpráv o zvířatech, která naši návštěvníci dobře znají z minulosti, přinášeli také podstatně více informací o mláďatech, jež se narodila či vylíhla v době uzavření zoo. Zájem o jejich adopci a sponzoring nás velice těší a je pro nás velkým povzbuzením. Moc děkujeme, vážíme si toho,“ uvedl ředitel Zoo Praha Miroslav Bobek ve zprávě, vydané vedením zahrady.
Přes sedm set tisíc
Aktuálně podle informací, zveřejněných na webu pražské zoo, lidé přispěli na chov zvířat adopční částkou 575 245 Kč a na sponzorství věnovali 141 073 Kč, dohromady tedy 716 318 korun. „Jsem moc rád, že se nám podařilo kampaní ještě více podpořit adopce a sponzoring. Některá zvířata už své adoptivní rodiče mají, levhart mandžuský nebo lemur kata, někteří na své nové adoptivní rodiče ještě čekají, například panda červená nebo krajta tygrovitá. Ale i ti se určitě dočkají,“ dodává vedoucí oddělení PR a marketingu Jakub Hritz.
Jak adoptovat zvíře?
Adoptivním rodičem se může stát každý, kdo přispěje ročním příspěvkem, který je u jednotlivých druhů odlišný a je odvozen od ročních nákladů na krmivo a další péči o dané zvíře. Sponzorem pak ten, kdo zaplatí částku minimálně 100 Kč na kterékoli zvíře.
KAM DÁL: V době pandemie jsou zvířata zdrojem radosti a síly. Lidé si je dokonce půjčují.