Tradiční automobilové značky zachrání vláda. Očekávat mohou masivní podporu

Peugeot by bez podpory státu patrně zkrachoval
 

Francie se chystá pomoci svému automobilovému sektoru, na který tvrdě doléhají dopady koronaviru. Prezident Emmanuel Macron avizoval, že sektor může počítat s výraznou podporou, protože tvoří jádro francouzského průmyslu. Podrobnosti budou oznámeny dnes odpoledne, píše deník Le Figaro. Plán se zaměří na zachování a konkurenceschopnost sektoru a na podporu ekologických řešení.

Na programu jsou dnes nejprve jednání představitelů vlády s šéfem automobilky Renault Jeanem-Dominiquem Senardem a dalšími zástupci odvětví výroby aut. Macron se pak vydá do Pas-de-Calais na severu země, kde navštíví sídlo továrny společnosti Valeo. Ta vyrábí komponenty k provozu elektromobilů. Právě tam má prezident odpoledne vystoupit s projevem.

Macron se podle listu Le Figaro chystá oznámit, že cílem je, aby se Francie prosadila jako významný hráč na automobilovém trhu a v horizontu pěti let dokázala vyrábět až milion aut s využitím ekologických technologií.

Propad o 72 %

Podle deníku jde o ambiciózní cíl, protože před koronavirou krizí se ve Francii vyrábělo přes dva miliony vozů ročně. To, že se záchranný plán soustředí na technologie šetrné k životnímu prostředí, potvrdil v minulých dnech ministr financí Bruno Le Maire. Projekt má také zahrnovat příspěvky na nákup ekologického vozu.

Podle francouzského automobilového svazu CCFA se v březnu kvůli koronaviru a opatřením proti jeho šíření prodej nových osobních automobilů ve Francii meziročně propadl o 72 procent. V dubnu byl propad ještě hlubší a dosáhl 88,8 procenta. Ministr financí minulý týden dokonce varoval, že pokud automobilka Renault nedostane pomoc, hrozí jí kvůli dopadům koronaviru zánik.

KAM DÁL: Eiffelova věž byla určena k demolici. Zachránil ji sám Gustave Eiffel a dnes je symbolem Francie