Na programu jsou dnes nejprve jednání představitelů vlády s šéfem automobilky Renault Jeanem-Dominiquem Senardem a dalšími zástupci odvětví výroby aut. Macron se pak vydá do Pas-de-Calais na severu země, kde navštíví sídlo továrny společnosti Valeo. Ta vyrábí komponenty k provozu elektromobilů. Právě tam má prezident odpoledne vystoupit s projevem.
Macron se podle listu Le Figaro chystá oznámit, že cílem je, aby se Francie prosadila jako významný hráč na automobilovém trhu a v horizontu pěti let dokázala vyrábět až milion aut s využitím ekologických technologií.
Propad o 72 %
Podle deníku jde o ambiciózní cíl, protože před koronavirou krizí se ve Francii vyrábělo přes dva miliony vozů ročně. To, že se záchranný plán soustředí na technologie šetrné k životnímu prostředí, potvrdil v minulých dnech ministr financí Bruno Le Maire. Projekt má také zahrnovat příspěvky na nákup ekologického vozu.
Podle francouzského automobilového svazu CCFA se v březnu kvůli koronaviru a opatřením proti jeho šíření prodej nových osobních automobilů ve Francii meziročně propadl o 72 procent. V dubnu byl propad ještě hlubší a dosáhl 88,8 procenta. Ministr financí minulý týden dokonce varoval, že pokud automobilka Renault nedostane pomoc, hrozí jí kvůli dopadům koronaviru zánik.
KAM DÁL: Eiffelova věž byla určena k demolici. Zachránil ji sám Gustave Eiffel a dnes je symbolem Francie