Dalším problémem je, že nově je tak potřeba počítat s vyšší spoluúčastí města, což potvrdil i starosta Miroslav Hölzel z ODS.
Firma, která vyhrála výběrové řízení, nabídla cenu 54 milionů korun, z toho 45 milionů má pokrýt dotace. Už nyní je jasné, že náklady budou vyšší, dotace ale zůstane stejná. "Pokud by se stavělo v loňském roce, tak by z rozpočtu města zbývalo doplnit devět milionů. Teď hrozí, že to může být výrazně více," uvedl starosta.
Nic není jisté
Dokud nebude podepsána smlouva se stavební firmou, je ve hře i možnost, že město od projektu ustoupí. Tím byl ale přišlo o dotaci 45 milionů. "Jiná varianta dotace už nebude, takže by to město v budoucnu muselo řešit výstavbu za vlastní peníze," upozornil Hölzel.
Projekt počítá s výstavbou odbavovací haly pro autobusové nádraží, sociálního zařízení a zastřešením nástupiště. Součástí je i instalace informačních cedulí nebo propojení s cyklostezkami a ostatní veřejnou dopravou. Původně měla být stavba hotova ještě letos, nakonec ale město dostalo od ministerstva pro místní rozvoj výjimku. Nový termín dokončení byl stanoven na polovinu srpna příštího roku.
Dopravní terminály budují i další středočeská města. V minulosti přesunuli autobusové nádraží blíž k vlakovému v Berouně, podobné projekty připravili i v Benešově nebo Sázavě.