Rekonstrukce úvalského náměstí byla schválena. Výsledek má být velkolepý

Takhle nějak by to mělo na náměstí v Úvalech...
Zobrazit fotogalerii (3)
 

Rada Středočeského kraje na svém zasedání dala zelenou rekonstrukci náměstí Arnošta z Pardubic a Husovy ulice. Jak moc finančně náročné stavební práce budou a jak bude náměstí po rekonstrukci vlastně vypadat?

Velký úspěch přineslo zasedání rady Středočeského kraje, které se uskutečnilo na konci měsíce srpna. Schválila se totiž spoluúčast Středočeského kraje na rekonstrukci náměstí Arnošta z Pardubic a Husovy ulice, přičemž akce zahrnuje také ulici Podhájí.

"V současnosti probíhá budování zázemí stavby, které se bude nacházet v dolní části náměstí před školou, jelikož jiný prostor již nebyl v centru Úval k dispozici," vysvětlil současnou situaci starosta města Petr Borecký, přičemž o tom, jak bude řešena doprava na náměstí a v Husově ulici, budou podle jeho slov občané v nejbližší době informováni.

Stavba spolkne více než 50 milionů

Se startem se počítá ve druhé polovině zaří, přičemž momentálně přichází v úvahu termín 18. září. Pracovat by se na náměstí mělo rovných 13 měsíců. "Jedná se o jednu z nejnáročnějších staveb ve veřejném prostoru města za poslední dobu, který zásadně promění podobu centra Úval," vysvětlil Borecký důležitost celé akce.

Celkem se jedná o cca 14 400 m2 veřejných ploch. Územím prochází stávající silnice III/01214, vydlážděná žulovými kostkami.

Město se poučeno průběhem stavby v ulici Riegrova věnovalo přípravě výběrového řízení opravdu hodně a výslovně si na Středočeském kraji vymínilo podstatně vyšší kompetence při řízení celé stavby. "Věříme, že se to pozitivně promítne na průběh stavby i na kvalitu jejího provedení," dodal Borecký.

Řešené území je vymezeno ulicí Husova v úseku od železničního přejezdu k náměstí Arnošta z Pardubic, dále prostorem náměstí a prostory kolem provizorní školní jídelny, kostela a ulicí Riegrova v úseku od náměstí po křížení s ulicí v Podhájí.

V přidruženém prostoru komunikace a na náměstí jsou torza stávajících asfaltových chodníků nevyhovujících parametrů v dezolátním stavu, jejichž rekonstruce je mimo jiné předmětem celého projektu.