Největší z pěti chystaných parkovišť by mělo vzniknout v Jankovcově ulici. Na parkovišti by mělo být 194 míst, odhad ceny je 25 až 30 milionů korun. Další parkoviště TSK připravuje v Běchovicích, Braníku, Lipencích a Hostivaři.
Magistrát současně připravuje zvýšení kapacity dvou stávajících záchytných parkovišť. Na Zličíně by navýšením počtu stání měl vzniknout společný objekt pro parkoviště a autobusový terminál. Praha také vykupuje pozemky pro stavbu parkovacího domu na Černém Mostě na místě nynější parkovací plochy.
Město také jedná s Kongresovým centrem Praha (KCP) o využití parkoviště v jeho podzemních garážích. O smlouvě s KCP na zřízení podzemního parkoviště v jeho budově by měli radní jednat na přelomu února a března.
Záchytných parkovišť je málo
Problémem metropole je dlouhodobě nedostatek záchytných P+R parkovišť, primárně určených pro mimopražské řidiče, kteří na nich nechají auta a dále do centra města jedou MHD. Praha ohledně nedostatku záchytných parkovišť v minulosti opakovaně čelila kritice Středočeského kraje. Region mimo jiné Prahu vyzýval, aby nezaváděla parkovací zóny v městských částech do doby, než budou záchytná parkoviště vybudována.
Loni v říjnu Praha otevřela tři záchytná parkoviště s celkovou kapacitou 530 míst. Šlo o málo využívaná odtahová parkoviště na Kotlářce, v Písnici a u Švehlovy ulice.