Nejprve se celá akce zdržela díky administrativě, nyní se zase čeká na nabídky samotných firem, které se budou o stavbu za čtvrt miliardy korun ucházet. A právě tohle je kámen úrazu. Stále totiž není znám zhotovitel projektu a díky tomu se nemůže ani přesně určit to, kdy dojde k uzavření nadjezdu pro veřejnost.
"Neznáme zhotovitele, tudíž ani termín. V současné době prodloužil zadavatel (odbor krajského investora) lhůtu pro podání nabídek na veřejnou zakázku do 25. 9. 2017. Následně bude probíhat vyhodnocení tendru," zasvětil nás do situace tiskový mluvčí Středočeského kraje Pavel Lochař, který také uvedl, že vzhledem k těmto skutečnostem není v současné době možné odhadnout začátek oprav.
Termín se může posunout i s ohledem na klimatické podmínky
Momentálně totiž skončilo léto, je podzim a samozřejmě se hodně blíží zima. Podobné počasí startu jakýchkoliv stavebních prací moc nenahrává, tudíž je klidně možné, že se vše odloží až na následující jaro.
"Řízení může trvat klidně i dva měsíce, podle toho, zda se některý z účastníků po vyhlášení výsledků odvolá, či nikoliv," vysvětlila Jana Křížová z lyského úřadu. Ta také uvedla fakt, že vše mohou pozdržet i klimatické podmínky a že nyní pro úspíšení celé situace nemohou udělat vlastně vůbec nic. Na tahu je totiž kraj a jeho jednání s firmami.
Město chcet během uzavření nadjezdu opravit také dvě páteřní ulice. Jedná se o Mírovou a Československé armády. Radnice se má postarat o financování oprav kanalizace, vodovodu, veřejného osvětlení nebo nových chodníků.
Výhodou využití uzavření nadjezdu je fakt, že se zmenší provoz, protože v běžný pracovní den přes Lysou nad Labem projede několik tisícovek automobilů. Ty budou muset během uzavření využít objízdné trasy.