Most je otevřen, stavební práce ve městě pokračují dál
Kralupy nad Vltavou jsou dlouhodobě dopravně vytížené. Tuto situaci v minulých měsících zkomplikovala výstavba třech nových kruhových objezdů a uzavírka mostu T.G. Masaryka, který se 1. července opět otevřel pro automobily. Osobní automobily v době uzavírky mostu projížděly zejména přes obec Nelahozeves. Tato důležitá spojka přes řeku v centru města byla ve velmi špatném stavu, podstatně horším, než se předpokládalo. To se odrazilo i na délce plánované rekonstrukce. Řidiči i místní obyvatelé se proto jejího otevření dočkali po téměř čtyřech měsících.
Stavba kruhových objezdů ovšem není skončena, ale je vydáno předčasné povolení užívání stavby. Na stavbě se stále pracuje, ale nyní za provozu, jelikož už další uzavírka mostu TGM nebyla nutná, protože ten opravován nebyl. Opravovala se jen část, která vedla k nemocnici. V krátkém čase budou dokončeny zbylé stavební práce na kruhovém objezdu pod Hostibejkem, kde se dokončuje přeložka páteřní části kralupského vodovodního potrubí, i podchod, který u kruhového objezdu nově vznikl.
Tím bude rekonstrukce průtahu městem Kralupy nad Vltavou zcela dokončena. Celkové náklady se vyšplhaly na 40 milionů korun. Z toho 4,7 milionu korun uhradí Středočeský kraj, 29,6 milionu korun se zaplatí z Regionálního operačního programu Střední Čechy a 7,4 milionu korun zaplatí město Kralupy nad Vltavou, a to za vybudování podchodu na Františku, za novou lávku přes Zákolanský potok a veřejné osvětlení.
Radní kraje posvětili stavbu obchvatu města
Radní Středočeského kraje v pondělí 29. června odsouhlasili výstavbu obchvatu města, jenž propojí dálnici D8 s rychlostní silnicí R7. Hejtman Miloš Petera prohlásil: „Dobře si uvědomujeme, jak je současná dopravní situace v Kralupech neúnosná. Spojení mezi oběma významnými dopravními tahy vede přímo přes Kralupy, a protože na jeho trase leží i první most přes Vltavu na sever od Prahy a severnímu okraji hlavního města dosud chybí dlouho slibovaný okruh, je to trasa extrémně vytěžovaná tranzitní dopravou. Nová spojnice by měla městu i dalším obcím na trase a především jejich obyvatelům velmi výrazně ulehčit."
Denně skrze město v současnosti projíždí průměrně kolem 20 tisíc vozidel včetně kamionů. Silnice, která protíná město, je nadměrně zatížena a Kralupany obtěžuje nadměrný hluk, exhalace, vibrace a prašnost.
Stavba nové komunikace, která bude dlouhá asi 18 kilometrů, bude rozdělena do třech etap. V první fázi by měla zbavit dopravní zátěže obce mezi sjezdem z R7 u Tuchoměřic a Kralupy, kde se napojí na obchvat města. Druhou etapu představuje samotný obchvat Kralup, který bude veden západně k obci Debrno a vyústí u Kovošrotu napojením na stávající silnici III. třídy. Součástí této fáze bude i výstavba dvou nových mostů – přes hluboké údolí Turského potoka a přes Vltavu. Závěrečná etapa pak propojí obchvat v okolí Chvatěrub se silnicí před obcí Úžice, kde dojde k připojení na dálnici D8.
Nová propojovací silnice by měla stát víc, než 4,5 miliardy korun. Kraj hodlá zažádat Ministerstvo dopravy o dotaci na tuto stavbu prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury.