Nejaktivnější jsou v Králově Dvoře. Není se co divit, když jejich městem denně projedou tisíce aut včetně kamionů. "Projekt je rozdělen do několika etap. Teď má smysl se bavit o té první, která vede od sjezdu v Králově Dvoře k novému mostu. Pozemky jsou ve vlastnictví města a snažíme se získat stavební povolení," uvedl už dříve starosta Králova Dvora Petr Vychodil.
K tomu, aby se tak náročný projekt realizoval, je potřeba spolupráce s Berounem. Město obchvat také podporuje a je pro něho prioritní úsek Beroun-centrum do Králova Dvora. Cílem je odvést nákladní dopravu směřující do oblasti Králova Dvora mimo obytnou zónu.
Kudy obchvat povede?
Ideální varianta obchvatu by měla vypadat tak, že povede z exitu u Králova Dvora po pravém břehu Litavky kolem Maxitu k čerpací stanici, odtud přes kruhovou křižovatku vybudovanou v rámci přesunu autobusového nádraží dál na východ a u železničního mostu přes nové přemostění Berounky na Závodí, odtud k nemocnici, podél ní nahoru až do lokality U Zabitého.
Stavba silnice je prvním krokem
Po posledním jednání Rady Středočeského kraje se konečně ledy pohnuly. Radní schválili uzavření smlouvy veřejných dodavatelů, která je prvním krokem k přípravě budování obchvatu Berouna. Jde o smlouvu o spolupráci mezi Středočeským krajem a městem Králův Dvůr, jež bude upravovat vzájemné vztahy a povinnosti těchto investorů na projektu s názvem Obchvat Králův Dvůr – silnice II. třídy – I. etapa. Vybudování nové silnice je tak prvním krůčkem k budoucímu obchvatu Berouna, jehož bude součástí.
"Smlouvu musíme uzavřít z důvodu rozdělení realizačních nákladů na stavební objekty, které budou po vybudování této nové silnice II. třídy patřit do majetku Středočeského kraje a města," zdůvodnil nutnost uzavření smlouvy veřejných dodavatelů radní pro oblast dopravy František Petrtýl a upozornil, že stavba přeložky je de facto první etapou stavby ochvatu Berouna.
Začít se má na jaře příštího roku
Délka hlavní větve nové komunikace, to znamená přeložky silnice, bude necelý kilometr a délka vedlejších větví, tedy odbočovacích komunikací, by měla být vybudována v délce 0,119 km a 0,034 kilometru. "Předpokládané náklady jsou prozatím stanoveny na 36 milionů korun bez DPH," upřesnil radní Petrtýl. K tomu dodal, že stavba podstatně sníží průjezd tranzitní dopravy městem Králův Dvůr do průmyslových zón a dojde tím i ke zlepšení životního prostředí.
Stavbu nové silnice II. třídy chce kraj hradit z Integrovaného regionálního operačního programu. Pokud bude dokumentace ke stavbě předána městem Králův Dvůr kraji včas, bude stavba přeložky zahájena v březnu až dubnu 2018.