Petřínská lanovka se bude opravovat po 9 letech, poslední rekonstrukce proběhla mezi červnem a zářím v roce 2006.
Během půlroční výluky v letošním roce se bude rekonstruovat mostní konstrukce dráhy a také stanice Nebozízek, která dostane zbrusu nový kabát.
Odborníci také udělají pravidelnou revizi dráhy a vagonů, ve kterých se vymění podlahy. Vyměňovat se budou tažná a brzdná lana a technici také zkontrolují elektrické zařízení lanovky.
Lanovka překonává na délce 510 metrů 130 metrové převýšení. Má celkem 3 zastávky a vozy, které po ní jezdí, se pohybují rychlostí 4m/s.
Ročně sveze v průměru 1,8 milionu cestujících. Nejvytíženější je petřínská lanovka 1. května a také na vánoční svátky.
Trocha historie z oprav lanovky na Petřín
Začala fungovat v roce 1891, kdy jezdila s pohonem na vodní převahu. Během 1. světové války lanovka přestala fungovat, a to až do roku 1932, kdy její provoz byl znovu obnoven a lanovka jezdila na elektřinu.
Dvacet let nejezdila kvůli sesuvům půdy z roku 1965, které zničily trať. V roce 1985, kdy byla znovu uvedena do provozu, rovněž byla také začleněna do systému MHD.
Mimo provoz byla uvedena i v devadesátých letech, a to od 1. dubna do 4. srpna v roce 1996. Během té doby se opravovaly nedostatky, které byly zjištěny při kontrole mostní konstrukce u zastávky Nebozízek v červnu 1994. Tehdy zjistili velmi špatný stav izolací, který způsoboval zatékání do samotné konstrukce mostu. Kvůli tomu zrezivěla dilatační ložiska a neumožnila pohyb polí mostu, a proto došlo k roztržení pilířů, která podepírala most i zastávku Nebozízek.
O deset let později, od 5. června do 2. září 2006, byl provoz lanovky přerušen z důvodu oprav opěrných zdí, rekonstrukce mostku u dolní stanice a dalších oprav.