Tak trochu předčasně vánočně obdařeni se musí nyní cítit obyvatelé kolínského Zálabí. Dlouhodobá jednání radnice a investorů jsou totiž konečně u konce a padl zásadní podpis, který slibuje v podobném ohledu skutečně zásadní zlom.
"Supermarket na Zálabí je každoročně nejčastější přání v bedně pod kolínským vánočním stromem a též přání, které nebylo jednoduché splnit. Po zhruba dvouletém jednání jsme včera udělali zásadní krok k realizaci," popisuje místostarosta Michael Kašpar. Tím zásadním krokem je podepsání smlouvy o prodeji pozemku v průmyslové zóně společnosti RP Ovčáry, která zde má do konce příštího roku otevřít obchodní centrum s několika obchody včetně supermarketu.
Sice ne na Zálabí, ale v těsné blízkosti
Zálabáci sice toužili po tom, že budou mít supermarket přímo ve své lokalitě. To ale bohužel realizovat nešlo, jelikož město nemělo na něco podobného vhodný pozemek k prodeji. "Průmyslová zóna je vhodná díky své poloze, kdy i vzhledem k tomu, že to bude řetězec, který je již v Kolíně zastoupen, je přepoklad, že to bude mít pozitivní vliv na dopravu," vysvětluje Kašpar.
Lidé ze Zálabí, Sendražic, Oseka, Veltrub a Ovčár a obecně blízkého okolí totiž nově dostanou možnost nakoupit bez nutnosti přejet Starý nebo Nový most. Zóna je k tomu všemu ještě obsluhována městskou autobusovou dopravou, což bezesporu mohou využít především ti, kteří nedisponují vlastním automobilem. Toto místo by tak mohlo být i tou nejvíce jednoduchou alternativou pro nákup pracujících právě v zóně.
Nebude to jen supermarket
Společnost se totiž chystá v zóně vybudovat celé obchodní centrum. Jeho součástí bude nejen vysněný supermarket, ale také lékárna, drogerie a také čerpací stanice včetně myčky. Obyvatelé Kolína už se samozřejmě snaží dopídit toho, na jaký supermarket se mohou těšit. Radnice ale v tomto ohledu zatím drží tajemství.
Prostřednictvím vylučovací metody a postupných dotazů na sociálních sítích už se ale přišlo na to, že to určitě nebude Penny Market a ani Billa. V současné době se zahájily přípravné práce. Hotovo by podle plánu mělo být do konce následujícího roku.
Jaký je vlastně rozdíl mezi nákupním centrem a retail parkem?
Retail park představuje doplňkovou část obchodní zóny, která vzniká většinou v těsném sousedství hypermarketu. Obsahuje od tří do deseti na sobě nezávislých obchodů, přičemž každá jednotka má vlastní vchod a zásobování. Nájemníci retail parku ve většině případů nevyužívají jednotnou, respektive společnou marketingovou kampaň, každý z nich se řídí korporátní kampaní nebo připravuje své akce.