Cílem uzavření Prašné brány je podle Skály zabránit tomu, aby si řidiči jedoucí od Štefánikova mostu zkracovali jako dosud cestu přes centrum. "Je to extrémně velký tranzit. Cca tři z pěti aut, které vidíme přejet Štefánikův most, se objeví v Hybernské," uvedl radní.
Znemožnit průjezd Prašnou branou podle něj nepůjde bez toho, aby se zároveň zavřela Havlíčkova. "Když jsme si to dali do modelu, tak nám okamžitě vyjelo, že bez toho zahltíme Petrskou čtvrť, což je jedno z mála míst v Praze 1, kde lidé ještě opravdu žijí," vysvětlil radní. Dodal, že v obou případech půjde o pevnou uzavírku, tedy ne pouze o značení, ale fyzickou zábranu.
Náměstí není parkoviště
Další plán souvisí se záměrem magistrátu upravit Mariánské náměstí u centrální městské knihovny a nové radnice. V současnosti funguje spíše než jako náměstí jako parkoviště pro zaměstnance a návštěvníky magistrátu. V návaznosti na plánované úpravy chce radnice Prahy 1 otočit jednosměrnost Husovy ulice tak, aby nevedla na náměstí auta.
Velkým problémem podle Skály je, že s vylidňováním centra roste počet obchodů, hotelů a podobných zařízení, které potřebují zásobování. To přivádí do centra velké množství dopravy. Radnice proto plánuje dále umisťovat výsuvné sloupky, které vjezd umožní jen místním obyvatelům a zásobování v jasně vymezenou dopolední dobu. Odpoledne by z centra zmizely. "Ve světových městech je celkem normální, že centrum takhle funguje," uvedl radní.
Kdo tady nebydlí...
Takové sloupky by se podle Skály měly brzy objevit poblíž Karlova mostu u ulic U Lužického semináře a Cihelná. "Stavební povolení by mělo být velice brzy a myslím si, že by se to nejpozději na podzim mělo realizovat," řekl radní. Dále chce radnice podobným způsobem omezit vjezd k Pražskému hradu, pravděpodobně v oblasti Pohořelce.
Tam to bude však nutné ještě dojednat s institucemi včetně kanceláře prezidenta. Sloupky už radnice nechala v minulém volebním období nainstalovat v Melantrichově, Michalské, Maiselově, Široké a Břehové ulici na Starém Městě.
Výhledově by vedení Prahy 1 chtělo podle Skály také uzavřít pro nerezidenty průjezd přes Malostranské náměstí. Magistrát už má v podstatě hotový projekt revitalizace náměstí, který s úplným zákazem tranzitní dopravy nepočítá, i když jisté omezení v plánu je. Město chce zúžit jízdní pruhy, rozšířit chodníky a omezit parkování.
Začátek úprav už se několikrát odložil, nyní vedení města hovoří o tom, že by mohly začít na přelomu letošního a příštího roku. Delší dobu se mluví také o zklidnění dopravy kolem Klárova a Újezdu.