Z vašich těžce našetřených peněz naspořených na účtě najednou nějaké zmizí. Co se mohlo stát a jak postupovat?
Když máte podezření, že vám zneužili kartu
- s pravidelností kontrolujte zaúčtované transakce na účtu ke kartě
- jestli máte podezření, okamžitě kontaktujte nonstop klientskou linku banky
- zablokujte si kartu, JE TO ZDARMA
- blokace lze provést i přímo v bance na pobočce, ale i u jiné členské banky i v zahraničí
- pro úspěšnou reklamaci mějte důvody, proč s transakcí nesouhlasíte, popřípadě důkazy, jak to doložit (jinou účtenku z terminálu, kopii pasu, doklad o působení na jiném místě v uvedenou dobu)
Rizikové jsou především platby v zahraničí a na neznámých místech. Účet si pohlídejte i v případě, že transakce neměla proběhnout, ale lísteček jste nedostali. Pokud zaplatíte omylem například na baru vyšší částku, než kterou jste utratili, máte prostě smůlu.
Proto si nezapomeňte pohlídat terminál. Pokud zjistíte pochybení na svém účtu, stejně byste měli po zatelefonování a blokaci ještě poslat i písemnou reklamaci, kde přesně vysvětlíte, jakou transakci požaduje prověřit a reklamovat.