Pravda je prostá, celý ten cirkus kolem povánočních slev je jen nafouklá bublina. Opravdové slevy přijdou až po "povánočních" výprodejích.
Opakované slevy
Taktika, jež obchodníci rok co rok zkoušejí na zákazníky (kteří jim ostatně rádi každoročně naletí), je prostá. Před Vánoci se vše nenápadně zdražuje, aby pak mohla být nabídnuta opravdu velkorysá sleva.
Opravdová sleva
Z analýzy vývoje cen e-shopů jasně plyne, že doopravdy se zlevňují jen tři procenta zboží. Na druhou stranu, alespoň u většiny zboží nedochází ke zdražování po Vánocích, opravdu tedy nakoupíte výhodněji než před nimi.
Kouzlení s cenou
Pravdou je, že klamavé obchodní praktiky se prokazují jen velmi obtížně. Slovo "sleva" už nemusí vlastně nic znamenat. O to, aby neprodělal, se musí postarat zákazník. Dobré je při koupi něčeho většího delší dobu monitorovat trh. "Pokud prodejce cenu extrémně zvýší a například několik dní prodává konkrétní zboží za vysokou částku, následně uvede u téhož zboží slevu z této částky, není vzhledem k tomu, že existuje volná tvorba cen, ze strany České obchodní inspekce co kontrolovat," popisuje obchodník z Kladna, který si nepřeje být jmenován.