Silnice, které řidiči neřeknou nijak jinak než "starý pražský tah", je komunikací patřící pod Středočeský kraj. Každým rokem se tu stane mnoho dopravních nehod, které mají velmi často i tragické následky. Zastupitelé tak na svém posledním jednání posvětili realizaci kruhového objezdu v inkrimovaném místě.
Řidiči si ještě počkají
Odsouhlasení projektu sice proběhlo, ovšem na jeho realizaci si řidiči ještě nějaký ten pátek počkají. Zatím si mohou jen říkat, jak to asi bude super. Jaké jsou tedy výhody připravované stavby? Bezesporu je to fakt, že součástí realizace kruhového objezdu je také oprava hlavní silnice, tudíž zmíněného "starého pražského tahu". Ten je v současné době dost zvlněný a má vyjeté koleje v jednotlivých pruzích.
A za druhé je to samozřejmě mnohem větší "uklidnění" samotné dopravy. Řidiči budou muset před vjezdem na "kruháč" přeci jen dávat pozor a ubrat z rychlosti.
"Na akci Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje zpracovává dokumentaci pro územní řízení. Zároveň probíhají jednání s vlastníky dotčených pozemků," tvrdí radní pro oblast dopravy František Petrtýl. Zdaleka tak ještě není vyřešeno vše, co je potřeba. Víme z mnohých příkladů, že majitelé pozemků dokáží práce pořádně zdržet. Záleží tedy, jak moc budou v tomto případě vstřícní.
Poděbrady chtějí rekonstruovat
K rekonstrukcím jednotlivých dětských hříšť už postupně dochází. K zušlechtění by mělo dojít také v případě centrální budovy Lázní Poděbrady. Ve městě by měla v následujích týdnech vyrůst i cyklověž, která přinese všem majitelům kol bezpečné místo, kam svůj dopravní prostředek uložit.
"Hrubý předpoklad je, že do konce roku 2017 bude platné územní rozhodnutí, následně se zpracuje dokumentace pro stavební povolení včetně jeho vyřízení," uvažuje Petrtýl a dodává: "Později proběhne soutěž na výběr zhotovitele. Předpoklad pro realizaci je druhá polovina roku 2018 nebo březen 2019. Ovšem jen v případě, že se povede získat nutné části pozemků, a tím i stavební povolení."
Následně se také musí počkat na to, až budou zajištěné potřebné finance. Jejich přísun se bude realizovat výhradně z peněz od Evropské unie.
Nový přechod a cyklotrasa
Součástí projektu není jen samotný kruhový objezd. Počítá se i s tím, že u křižovatky bude vybudován nový přechod pro chodce a také trasa pro cyklisty. To je samozřejmě skvělá zpráva hlavně pro místní rodiny s malými dětmi. Doposud totiž se muselo využívat výhradně jen silnice. A to bezpečnosti rozhodně nepřidává.
V Lysé si musí na obchvat počkat
Pro příklad, kde je problém s majiteli pozemků, se nemusí chodit daleko. V Lysé chtějí nový obchvat, ale vše je na dlouhé lokte. S většinou vlastníků se sice radnice domluvila, ovšem zbyla sedmička těch, kde jednání váznou. To je samozřejmě problém. Pomoci by v budoucnu mohlo vyvlastnění, ovšem vzhledem k našim zákonům to je proces poměrně dost dlouhý. Celý projekt se tak pravděpodobně bude ještě táhnout…