Od prvního října platí v Praze 8 modré zóny. Městská část se snaží reagovat na podněty místních, které radnice přijímá. Místní často požadují jejich rozšíření v některých stávajících hraničních částech zón v oblasti Kobylis a Ládví. Mezi ně patří například oblast nad Žernoseckou ulicí směrem k Ďáblickému háji, kde začali parkovat své automobily lidé žijící v oblastech, kde byly zřízeny zóny placeného stání, kteří si však nevyřídili registraci parkovacího oprávnění pro zóny, podobně tady parkují i Středoče. Problém se tedy nevyřešil, ale pouze přesunul.
Starosta Prahy 8 Roman Petrus se prý snažil vyjednávat se středočeskými starosty o P+R parkovištích, bohužel nenašli kompromis. "S několika středočeskými politiky jsem se sešel nad tématem P+R parkovišť ještě před krajskými volbami. Opakovaně jsem je žádal, aby zkusili na Praze 8 najít prostory vhodné pro P+R parkoviště. Nikdo mi nikdy žádne místo nepředstavil. Stejně dopadl i závěr magistrátniho šetřeni, který na Praze 5 objevil vhodná místa, ale na Praze 8 žádná," říká Petrus.
"Prakticky se jen potvrdilo, o čem se hovoří již delší dobu, že na Praze 8 již taková vhodná místa nejsou. Každopádně rád touto cestou vyzývám všechny vaše čtenáře, aby mi případně poslali své návrhy," pokračuje Petrus.
"Chápu, že se středočeským obyvatelům nelíbí modré zóny. Nechápu však, že jim léta nevadilo využívání prostor pod okny pražských rezidentů. V tuto chvíli máme řadu podnětů pro rozšíření modrých zón. Zatím se zpracovávají podklady," dodává.
Městská část si nechala zpracovat dokument, který by neutěšenou situaci rzklíčoval. Předložení studie je nutné k tomu, aby mohla městská část požádat Magistrát o rozšíření zón placeného stání v oblasti Kobylis a Ládví. Její součástí bude například přesné vyčíslení stávajících parkovacích kapacit a provedení dopravního průzkumu, který zjistí stávající poptávku po parkování v místech, které s modrými zónami sousedí. „Na základě podnětů našich občanů chceme požádat Magistrát hlavního města Prahy o rozšíření zón placeného stání v oblasti Kobylis a Ládví. Zadali jsme proto přípravu analytického dokumentu, který nám umožní, abychom měli náš požadavek podložený a věděli, jak přesně je potřeba zóny rozšířit,“ uvedl radní pro dopravu Karel Šašek (ČSSD).
Jeden názor za všechny:
"No výborně a vidíte? Občané nás o to sami žádají! :-D Šašek je prostě na koni a mimochodem nevím tedy jak jinde, ale na Ládví kolem pošty už je to zase skoro to samé jako před zónama. Speciálně, pokud přijedete domů pozdě z kina, nebo prostě jen nemáte to štěstí a jste v práci až dlouho do tmy, už teď je problém: kam já vlastně to auto vůbec zaparkuju? Navíc s tím rozdílem, že tam, kde se parkovat doteď 40 let mohlo, se díky "zóně s omezením na stejných místech najednou parkovat nesmí", což místní MP důsledně prověřuje a pokutuje. Takže v kostce vzato - přišli jsme o "pár" parkovacích míst (v rámci sídliště docela dost - bylo by poměrně zajímavé dát si tu práci a obejít to a počítat, o kolik míst jsme přišli - ať už je to novou EU NORMOU a nebo prostě jen tím,že to nechal nalajnovat nějaký nedouk, který danou oblast vůbec nezná a viděl ji maximálně na Google maps) a ještě platíme za něco, co nám nikdy a nikdo nezaručí! Auta rozhodně neubydou postupem let, spíš naopak!" Jiří Vlna
Již jsme psali:
Nově nastolená pravidla rozdělují veřejnost na dva tábory. Jedni jsou výrazně naštvaní, druzí modré, fialové a oranžové zóny kvitují. Mimochodem, nemám tušení, kde jsou fialové a oranžové, potkávám jen ty zpropadené modré. Ovšem vše vám vysvětlí přiložená mapka.
Ulevilo se v například Hlaváčově nebo Chabařovické, oproti tomu ulice Kubíkova za to ale trpí. V dalších, jako je Bojasova či Šiškova, zůstává situace stejná jako před zavedením zón. Parkoviště jsou tak malá, že se sem nevejdou ani rezidenti, natož „náplavy“.
Dalším nesmyslem je „nalajnování“ čar ve vilové zástavbě. Tady bývalo vždycky volno a místní se vážně před svoje domy vešli. Kritická situace nastala v ulici Kubíkova a celkově na straně u ďáblického hřbitova. Místní zaplatili za pohodlí, které nastalo v oblasti obchodního domu v Ládví. V Karlíně dokonce vznikla petice, kterou najdete ve zdejších obchodech. Ta bojuje proti oranžovým zónám a P+R parkovišti.
Dalším nesmyslem je přemrštěně vysoká cena pro abonenty a podnikatele. Pokud podnikatel, který dejme tomu pracuje z domova a sídlo firmy má jinde, napsal svůj automobil právě na firmu, splakal nad výdělkem. Auto by ho ročně přišlo na 24 tisíc korun. Abonenti zaplatili 6 tisíc za parkování před domem a 12 za parkování po celé osmičce.
Navíc zóny limitují vaše návštěvy. Ta za vámi může přijet na maximálně 3 hodiny. Podobně máte-li vyřizování a chystáte se na osmičku, připravte se na drahé parkování i na to, že třeba všechno nestihnete vyřídit. Například máte-li tady lékaře nebo jdete-li na poštu.