Dopravní experti z BESIP potvrzují: Muži mají dvakrát vyšší míru nehodovosti na jeden tisíc řidičů. Většina mužů zažije svou první autonehodu dříve než ženy.
Kdyby řídili všichni tak jako ženy, klesla by i míra úmrtnosti při nehodách, a to dokonce o 20 %. Pokud jde o muže, nejčastěji havarují v zatáčkách za snížené viditelnosti a samozřejmě při předjíždění. Nejrizikovějším věkem pro muže překvapivě není mládí, ale věk zhruba od 31 let do 49 let. Ženy pak dělají více chyb ve vyhodnocení dopravní situace na křižovatkách.
Rozdílné chování zaznamenávají i prodejci aut. Ženy chtějí především bezpečné auto, kdežto muži častěji sahají po sportovních modelech, které při sešlápnutí plynu vystřelí.
5 proměnných při nehodách, kdo z toho vyjde lépe?
- Agresivita - muži jsou jednoznačně ochotnější předjíždět, a to i v nepřehledných úsecích silnice. Mají potřebu si dokazovat, že jsou pány situace, i když tomu tak vůbec není.
- Rychlost - další doménou mužů je rychlá jízda. Často se také nechají vyhecovat k vyrovnávání dluhů. Například když je někdo zezadu oslňuje, auto nechají předjet a pak je pronásledují těsně a se zapnutými dálkovými světly.
- Nepozornost - ženy lépe zvládají multitaskig, ale přesto se touto svou schopností někdy nechají příliš unést. Často se tak stane, že při kontrolování dětí na zadních sedačkách nebo telefonátem se stane nehoda z nepozornosti. Muži se na řízení zvládají lépe koncentrovat.
- Odhad - pro ženy není občas snadné odhadnout správně vzdálenost. Zvláště například při couvání to může být problematické. Jenže chybami v parkování si ženy způsobí možná pár vrásek na čele a pár škrábanců na autě. Škody však nejsou tragické.
- Četnost - abychom byli spravedliví, je nutné podotknout, že muži řídí častěji než ženy. Často také přebírají volant v krizových situacích jako gentlemani. Přesto se chovají nepřiměřeně.