První šampion Formule 1 Giuseppe Farina se narodil do rodiny známých koučů. Na začátku 20. století byl důstojníkem, lyžařem, fotbalistou, jezdcem, dále také studoval práva a politickou ekonomii na univerzitě v Turíně.
První závod a první nehoda
Spekulovalo se, že se dokonce věnoval i obchodu na burze, kterým poté zafinancoval koupi auta Alfa Romeo 1500, ve kterém on i jeho otec závodili na Aosta-Grand St. Bernard hillclimb v roce 1925.
Jeho otec skončil v závodě jako čtvrtý, ale Nino, jak se Giuseppemu přezdívalo, s autem narazil do stromu a skončil se zlomeninou ramene a ranami v obličeji. Přitom své první auto řídil již v 9 letech. Tento závod se tak stal prvním z mnoha závodů, ve kterých Farinu provázely různé nešťastné nehody.
Závodní tým
Začátkem 30. let si ho všimnul legendární závodník Tazio Nuvolari a stal se jeho mentorem. To teprve odstartovalo jeho závodnickou kariéru na plné obrátky. Roku 1939 se dokonce stal součástí závodního týmu Scuderia Ferrari a absolvoval slavný závod Mille Miglia ve tmě, bez použití světel, a skončil na druhém místě.
Následující rok vyhrál závod Naples GP a svou pozici upevnil i na závodech v Turíně a Miláně. Na konci této sezony z něj byl italský závodní šampion, což byl tehdy naprosto neuvěřitelný úspěch.
Poté ale přišla válka a okradla ho o jeho nejlepší roky. Farina se ale nevzdal a po válce, již jako 40letý, se k závodění vrátil a vyhrál prestižní automobilovou soutěž GP des Nations v Ženevě.
První světový šampion Formule 1
Nakonec ale ve svém týmu skončil kvůli nedorozumění ohledně jeho vedení. V tomto období si také vzal Elsu Gieretto, která automobily a závody neměla v lásce a snažila se ho přesvědčit, ať skončí. Farina ale tři dny po svatbě odletěl závodit do Argentiny.
To, že se závoděním neskončil, se mu ale nebývale vyplatilo, v roce 1950 se totiž stal prvním světovým šampionem Formule 1.
Osudová nehoda
Za jeho kariéru ho potkalo neuvěřitelné množství nehod, dokonce byl několikrát jedním z účastníků těch smrtelných. Jeho osudová nehoda se ale kupodivu nestala na závodní dráze a všechny tak tehdy šokovala její tragická ironie.
Když v roce 1966, ve svých 59 letech mířil na závod French Grand Prix, tak ztratil kontrolu nad řízením v Alpách, narazil do telegrafní tyče a na místě zemřel.
Zdroj: Formula1
KAM DÁL: Keanu Reeves: Po letech zármutku konečně našel tu pravou